  • 31. Data: 2018-06-10 09:59:27
    Temat: Re: Przechodzenie przez przejście.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

> [...]
    > dowolnym innym miejscu drogi "wtargiwać" prawo nie zabrania, tyle że
    > nikt tego nie robi z wiadomych powodów :) Żeby spowodować że
    > przejścia istotnie się będą różnić pod względem faktycznego
    > bezpieczeństwa oraz będą uprzywilejowywać pieszych wystarczy
    > zlikwidować prawnego potworka "wtargnąć" i przyjąć że pieszy na
    > przejściu ma prawo "wtargiwać" a kierowca ma tak jechać by go nie
    > najechać. Wtedy, z konieczności, kierowcy będą musieli dojeżdżać do
    > każdego przejścia 5 km/h i podniesie się wielki lament ale będzie
    > koniec z rozjeżdżaniem pieszych na przejściach :)

    Dokładnie, nikt nikogo nie przejedzie, bo wszyscy beda stać w korkach!
    A piesi beda sie jeszcze bardziej dusic od spalin :(
    Pytanie czy szukamy rozwiazania optymalnego dla wszystkich grup czy
    optymalnego tylko dla pieszych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 32. Data: 2018-06-10 10:57:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 08:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Czyzbys był na tak niskim poziomie inteligencji ze nie jestes w stanie
    > rozroznic celowego działania od nieumyslnego błedu?

    Następny o małym rozumku się znalazł, który uważa, że prawo zezwala na
    pomyłki w wyniku których giną ludzie.

    Może weź lepiej załóż szorty i trampki. Przebiegnij się po okolicy
    kilkanaście kilometrów. Jak się dotlenisz to może zrozumiesz o co chodzi
    w mojej wypowiedzi.

  • 33. Data: 2018-06-10 11:23:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.06.2018 o 08:59, Budzik pisze:

    > Czyzbys był na tak niskim poziomie inteligencji ze nie jestes w stanie
    > rozroznic celowego działania od nieumyslnego błedu?

    Nieumyślne to jest jak ktoś coś niechcący zrobi. Jak się chwali wszem i
    wobec, że w jego ocenie to pieszy ma na niego uważać, to już z tą
    nieumyślnością różnie bywa.

    Shrek

  • 34. Data: 2018-06-10 11:33:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 10 Jun 2018 07:59:27 GMT, Budzik napisał(a):

    > Dokładnie, nikt nikogo nie przejedzie, bo wszyscy beda stać w korkach!
    > A piesi beda sie jeszcze bardziej dusic od spalin :(
    Marne wnioskowanie. Jak będzie trudno jeździć to jeżdżacych będzie mniej
    a zatem i spalin mniej :)
    > Pytanie czy szukamy rozwiazania optymalnego dla wszystkich grup czy
    > optymalnego tylko dla pieszych?
    Co do optimum to się nie wypowiedziałem na razie. Wskazałem jedynie na
    pewien mechanizm który jest niczym innym jak grą pozorów.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 35. Data: 2018-06-10 11:35:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2018 09:39:16 +0200, J.F. napisał(a):

    > Zaraz zaraz ... a co to za bajki ?
    > Przejscia byly u nas na dlugo przed jakims lobby kierowcow ...

    Lobbing datuje się od wspomnianego przez ciebie "red flag act" i
    zapewniam cię że wtedy nie istniały żadne przejścia dla pieszych :)
    Nieco konsekwencji w wypowiedziach bym prosił...
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 36. Data: 2018-06-10 11:58:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2018 11:35:27 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Lobbing datuje się od wspomnianego przez ciebie "red flag act" i
    > zapewniam cię że wtedy nie istniały żadne przejścia dla pieszych :)
    > Nieco konsekwencji w wypowiedziach bym prosił...

    Za granica - byc moze.

    Ale zaraz - czy w UK przejscia powstaly, aby zepchnac pieszysz z
    jezdni, czy jednak aby im wieksze bezpieczenstwo dac ... w niektorych
    miejscach ?

    J.

  • 37. Data: 2018-06-10 11:59:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > prawne. Otóż nie wolno mu "wtargnąć". W dowolnym innym miejscu drogi
    > "wtargiwać" prawo nie zabrania, tyle że nikt tego nie robi z wiadomych

    Zabrania.

    Art. 14. Zabrania się:
    1) wchodzenia na jezdnię:
    a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    pieszych,

> [...]
    > każdego przejścia 5 km/h i podniesie się wielki lament ale będzie koniec
    > z rozjeżdżaniem pieszych na przejściach :)

    Tego zapisu nie wolno zmieniać, ani likwidować. Ten zapis jest dobry i
    służy ochronie życia pieszych w konfrontacji z debilami kierowcami.

    Bezwzględnie należy zmienić zapis:

    Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu znajdującemu się na przejściu.

    Powinien on brzmieć:

    Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i zatrzymać pojazd przed
    przejściem w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na
    przejściu oraz oczekującemu przed przejściem z wyraźnym zamiarem
    skorzystania z przejścia.

    Mamy wtedy bezwzględny obowiązek udzielenia pierwszeństwa pieszemu
    znajdującemu się na przejściu oraz przed przejściem, z którego pieszy
    może skorzystać dopiero wtedy, kiedy to pierwszeństwo zostanie mu
    udzielone przez kierowcę, czyli kierowca się zatrzyma. Chodzi o to, żeby
    wyeliminować też takie sytuacje, że jest ślisko na jezdni przed
    przejściem i kierowca wpada w poślizg, albo ostre hamowanie może narazić
    innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo.

    Taki też zapis zakończyłby ciągłe powoływanie się kierowców (mających w
    dupie pierwszeństwo pieszego na przejściu) na zapis zabraniający
    pieszemu wchodzenie przed jadący pojazd.

  • 38. Data: 2018-06-10 12:27:24
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > W istocie, pieszy na
    > przejściu ma takie samo ryzyko przejechania jak w dowolnym innym miejscu
    > oraz takie same ograniczenia jak w dowolnym innym miejscu drogi, tyle że
    > prawne.

    Pieszy ma znacznie mniejsze ryzyko przejechania na przejsciu
    pod warunkiem, że nie trafi na kierowcę debila.
    Przed kierowca debilem żadne prawo nie uchroni pieszego.

    > W dowolnym innym miejscu drogi
    > "wtargiwać" prawo nie zabrania,

    W bardzo wielu innych miejscach drogi prawo zabrania pieszemu wchodzić na
    jezdnię,
    a tam gdzie zezwala wchodzic poza przejściem,
    to pieszy nie ma pierwszeństwa i musi zachować szczególną ostrożność.

    > wystarczy zlikwidować prawnego potworka "wtargnąć" i przyjąć że pieszy
    > na przejściu ma prawo "wtargiwać" a kierowca ma tak jechać by go nie
> [...]

    Jest przepis, że kierowca ma obowiązek zwolnić tak aby nie narazić
    na niebezpieczeństwo WCHODZĄCEGO/WJEŻDŻAJĄCEGO,
    czyli to znaczy że w wielu sytuacjach należy jechac 5 km/h,
    ale wielu kierowców debili ma to w dudzie.

  • 39. Data: 2018-06-10 15:40:41
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-06-2018 o 12:27, Malkoit pisze:

    > Jest przepis, że kierowca ma obowiązek zwolnić tak aby nie narazić
    > na niebezpieczeństwo WCHODZĄCEGO/WJEŻDŻAJĄCEGO,
    > czyli to znaczy że w wielu sytuacjach należy jechac 5 km/h,
    > ale wielu kierowców debili ma to w dudzie.

    KAPELUSZ PLONK WARNING

  • 40. Data: 2018-06-10 16:05:35
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przejściem w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na
    > przejściu oraz oczekującemu przed przejściem z wyraźnym zamiarem

    Obecnie, przy istniejącym zapisie wystarczy postawić stopę na przejściu
    przy krawężniku i kierowca ma obowiązek zatrzymać sie przed przejsciem.