  • 41. Data: 2018-06-10 16:58:07
    Temat: Re: Przechodzenie przez przejście.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 16:05, Malkoit pisze:

    > Obecnie, przy istniejącym zapisie wystarczy postawić stopę na przejściu
    > przy krawężniku i kierowca ma obowiązek zatrzymać sie przed przejsciem.

    Tak, ale prawo nie pozwala pieszemu stawiać stopy na przejściu jak do
    przejścia zbliża się pojazd. Przy czym prawo nie określa odległości tego
    pojazdu od przejścia.

    Czyli przy obecnym zapisie pieszy ma pierwszeństwo na przejściu dla
    pieszych, ale tylko wtedy, kiedy przynajmniej w zasięgu jego wzroku nie
    ma ani jednego pojazdu. Natomiast kierowca musi ustąpić pierwszeństwo
    pieszemu, któremu nie wolno wejść na przejście.

    Po prostu obecne prawo jest błędnie skonstruowane, bo nie pozwala na
    normalne funkcjonowanie pieszym i kierowcom bez wzajemnego wymuszania
    pierwszeństwa.

    Taki nieprecyzyjny zapis prawny, zawierający zaprzeczenia stwarza
    poważne zagrożenie zarówno dla pieszych jak i kierowców i przynosi spory
    zamęt na drogach. Stąd też te częste konflikty na przejściach pomiędzy
    pieszymi i kierowcami, bo każdej ze stron się wydaje, że ma
    pierwszeństwo, a w rzeczywistości przy obecnym prawie obydwie strony
    mają pierwszeństwo, a jednocześnie obydwie strony muszą ustąpić
    pierwszeństwa drugiej stronie i sytuacja staje się patowa.

  • 42. Data: 2018-06-10 16:59:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 15:40, Cavallino pisze:

    > KAPELUSZ PLONK WARNING

    DRES PLONK WARNING:)

  • 43. Data: 2018-06-10 17:26:21
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, ale prawo nie pozwala pieszemu stawiać stopy na przejściu jak do
    > przejścia zbliża się pojazd.

    Nie ma takiego zapisu.
    Mowa jest o postawieniu stopy na przejściu przy krawężniku,
    pieszy ma wtedy pierwszeństwo, bo jest na przejściu.

  • 44. Data: 2018-06-10 18:06:18
    Temat: Re: Przechodzenie. Za blędy trzeba płacić.
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-09 23:40, Malkoit wrote:
    > Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości

    > Za blędy trzeba płacić. Ile ?  To już określi policjant, lub Sąd.
    > Inni dowiedzą się ile zaplacił i zastanowią sie czy warto
    > popełniać takie błędy i co zrobic zeby ich nie popełniac.

    Ale w takim razie czemu tyle osób tutaj chce się godzić, że chętnie
    "zapłacą" niewspolmiernie do skali swojego zaniedbania/bledu tylko
    dlatego, że ktoś (ustawodawca) zdjął z pieszego wszelkie obowiązki i
    zezwolił (lub zamierza zezwolić jak się zmienią przepisy) mu na
    tworzenie w majestacie prawa sytuacji, które skutkują rażącym
    zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu?

    Skąd się ci ludzie biorą? Uważają się za nieomylnych bogów czy co? Że
    niby nigdy im się nic nie przydarzy? To jest dopiero szczyt bufonady.

    --
    mk4

  • 45. Data: 2018-06-10 18:12:15
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-10 06:23, Uzytkownik wrote:

    > Ale tu nie było błędu tylko celowe działanie. Wypadek był tylko i
    > wyłącznie niecelowym skutkiem z tragicznym finałem, celowego działania.
    > W tym przypadku celowym działaniem było łamanie przepisów PoRD, które
    > wskazałem.

    Chyba nie zauważyłeś ze twój wywód został sfalsyfikowany w drugim zdaniu
    pierwotnej wypowiedzi bo opierał się na fałszywych i życzeniowych
    przesłankach.
    Nawet tutaj - gdzie ty widziałeś tam celowe działanie? Chodzi o to, że
    celowości w działaniu nie było. Ogarnij się i wskocz na choćby
    podstawowy poziom obiektywizmu w sprawie.

    --
    mk4

  • 46. Data: 2018-06-10 18:19:37
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-10 10:57, Uzytkownik wrote:

    > Następny o małym rozumku się znalazł, który uważa, że prawo zezwala na
    > pomyłki w wyniku których giną ludzie.
    >
    > Może weź lepiej załóż szorty i trampki. Przebiegnij się po okolicy
    > kilkanaście kilometrów. Jak się dotlenisz to może zrozumiesz o co chodzi
    > w mojej wypowiedzi.

    Twoje wypowiedzi nie maja sensu bo dobierasz środki pod z góry założona
    tezę. Nie starasz się nawet ocenić problemu choćby w części obiektywnie.
    Poszukać za i przeciw. Wypracować różne warianty, itp. Ty "już wiesz".

    A tak zasadniczo do guzik wiesz. Ujadasz tylko jak wściekły i po tym co
    przedstawiasz nie sposób nie uznać cię za wysoko szkodliwy element
    środowiska z cechami pianobijczymi.

    --
    mk4

  • 47. Data: 2018-06-10 21:14:05
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 22:57, Uzytkownik pisze:

    > Bredzisz chłopie.

    Zapomniałeś napisać, że sam jesteś głęboko przekonany o swojej racji :-)

  • 48. Data: 2018-06-10 21:28:39
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 12:27, Malkoit pisze:

    > pod warunkiem, że nie trafi na kierowcę debila.

    ^^^^^^^^^^^^
    > Przed kierowca debilem żadne prawo  nie uchroni pieszego.
    ^^^^^^^^^^^^^

    > ale wielu kierowców debili ma to w dudzie.
    ^^^^^^^^^^

    Skończ już pierdolić

  • 49. Data: 2018-06-10 21:30:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 18:12, mk4 pisze:

> [...]
    > celowości w działaniu nie było. Ogarnij się i wskocz na choćby
    > podstawowy poziom obiektywizmu w sprawie.

    Dopóki nie dorośniesz do poziomu, który pozwoli Ci zrozumieć, że prawo
    nie zezwala na popełnianie błędów, zwłaszcza błędów, które kończą się
    śmiertelnie to dalsza dyskusja nie ma sensu. Prawo nie pozwala na takie
    pomyłki tak samo jak nie pozwala na obicie komuś gęby, dokonanie gwałtu,
    podpalenia domu czy kradzieży.

    Uwierz mi, że za pobicie, gwałt, podpalenia czy kradzież ludzie dostają
    niższe wyroki jak za zabójstwo n a drodze, kiedy przyczyną było rażące
    łamanie przepisów PoRD.

    Nie opieram się na życzeniowych przesłankach, lecz na faktach, które
    widać na filmie.

    Póki co to Ty próbujesz tutaj konfabulować, że kierowca się "zamyślił,
    wyłączył czy cokolwiek", cokolwiek piszesz byle tylko go usprawiedliwić.

    Jesteś tym kierowcą? Może z jego rodziny?

    Gdzie widziałem celowe działanie?

    - Utrzymywanie zbyt małego odstępu od poprzedzającego samochodu

    - Brak zachowania szczególnej ostrożności przy dojeździe do przejścia
    dla pieszych

    - Wyprzedzanie na skrzyżowaniu i przejściu

    - Nadmierna prędkość

    Dodam tylko, że kierowca prowadzący taką ciężarówkę widzi dużo więcej
    jak kierowcy samochodów osobowych. On musiał widzieć dużo wcześniej tych
    pieszych przed przejściem, musiał widzieć też auto (autora nagrania),
    które już stało w celu przepuszczenia pieszych. Oczywiście zamiast
    zacząć hamować to założył z góry, że jadące przed nim białe auto nie
    będzie się zatrzymywać.

    Prędkość bez najmniejszego problemu można wyliczyć z tego nagrania.

    Dla przykładu wcześniejsza ciężarówka, która przejechała przez przejście
    poruszała się z prędkością ponad 70km/h (według moich obliczeń wyszło mi
    72km/h). W tym miejscu jest ograniczenie do 50km/h. Gdyby kierowca tej
    drugiej ciężarówki zwolnił do 50km/h tak jak nakazywał mu znak
    ograniczenia i zaczął zwalniać jak tylko zobaczył przejście i stojących
    przy nim pieszych to jestem pewien, że bez najmniejszego problemu by
    wyhamował.

    Ale widać, że gość zapiernicza i nie ma zamiaru nawet zwolnić. W chwili,
    kiedy zaczyna hamować, robić łuk i wjeżdża do rowu jedzie ze średnią
    prędkością ok. 58km/h. Nadal to nie jest poniżej 50km/h.

    Zapewne wychodził z założenia, że temu przed nim nie wolno się
    zatrzymywać przed przejściem, bo przecież piesi nie mają pierwszeństwa,
    a zatrzymywanie się przed przejściem, kiedy piesi stoją przed przejściem
    jest zabronione.

  • 50. Data: 2018-06-10 21:32:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 18:19, mk4 pisze:

> [...]
    >
    > A tak zasadniczo do guzik wiesz. Ujadasz tylko jak wściekły i po tym
    > co przedstawiasz nie sposób nie uznać cię za wysoko szkodliwy element

    ROTFL

    Powiększyłeś już siusiaka, czy dalej będziesz próbował?