  • Data: 2017-04-25 02:50:41
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 25 Apr 2017 00:33:08 +0200, Pawel napisał(a):

    > Moja plyta, to konkretnie model Electrolux ehi6540fok
    > http://www.electrolux.pl/kitchen/cooking/hobs/induct
    ion-hob/ehi6540fok/

    > A powiedz mi jedna rzecz. Czemu akurat do plyty daja takie dziwaczne
    > gniazdka i to na dodatek z tymi 5 kablami? Do tej pory myslalem, ze te 5
    > kabli podlacza sie do plyty, a z tego co slysze, to wyglada jakby tu
    > chodzilo o mozliwosc podpiecia plyty i piekarnika do takiego jednego
    > gniazdka, albo jednej kuchenki (plyta indukcyhjna + piekarnik elektryczny)

    Te 3700W troche przekracza mozliwosci zwyklego gniazdka (to 16A), a
    jak widac plyta ma 2x wiecej. To zreszta nie gniazdko, tylko puszka
    polaczeniowa, kuchnia polaczona na stale. Moze chodzilo o to, aby
    elektryk z uprawnieniami podlaczyl ?

    > Jedynie troche mnie martwi brak mozliwosc ewentualnego dolozenia
    > kolejnego obwodu w przyszlosci, jak teraz wykorzystam wszystkie wolne
    > punkty w skrzynce z bezpiecznikami.

    Skrzynke powiekszyc najlatwiej.

    >Moze glupio zabrzmi to moje pytanie, ale co to sa te fazy?
    >Czy to chodzi o jeden kabelek z napieciem? czy cos innego?

    Tak to juz zrobione, ze elektrownia produkuje 3 osobne napiecia naraz,
    ktorych przebiegi sa przesuniete w czasie.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Three-phase_electric_p
    ower

    Co z jednej strony ulatwia prace silnikow duzej mocy w przemysle.

    A z drugiej, u Ciebie i innych lokatorow - do mieszkania/bloku/osiedla
    dochodza 3 napiecia faz, 1 kabal wspolny (zerowy, neutralny), i 1
    uziemienia. I teraz to trzeba jakos rownomiernie podzielic, zeby
    wszytkie byly podobnie obciazone.

    Wiec masz w mieszkaniu kilka obwodow, ktore sa zasilane z roznych faz.
    Oswietlenie z jednej, czesc gniazdek z drugiej, czesc z trzeciej, a w
    kuchnie jak widac - pol kuchenki, drugie pol kuchenki, piekarnik,
    czajnik ...

    J.