    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przedluzenie kabla antenowego
    Date: Tue, 20 Sep 2016 19:07:53 +0200

    Użytkownik "Pawel" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał w wiadomości
    news:57e16606$0$646$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie wiem ile jest kabla do tego pierwszego gniazdka, ale do tego drugiego,
    > to mysle, ze bedzie 5-7m, moze 10, ale raczej nie wiecej.
    >
    > Skoro mowicie, ze nie bedzie trzeba, to jest mi to na reke.

    Odległość bez praktycznego znaczenia. Pamiętak tylko, żeby kupić dobry
    kabel. W sklepie poproś taki do "satelity". Nie daj sobie wcisnąć kabla do
    kamer CCTV. Wygląda podobnie, ale parametry w interesującym nas zakresie
    może miec tragiczne.

    > A skoro mowa o wzmacniaczu, to ten wzmacniacz jest ciekawy
    > http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_antenowy_sygnalu_
    dvb-t_ac18_5v_B2512.htm
    > Tylko ciekawe, czy te parametry sa ok i czy nadawaloby sie do tego co chce
    > zrobic (w razie slabszego sygnalu).
    > Poza tym, zastanawiam sie jak tam sie podlacza zasilanie? Na tych dwoch
    > zdjeciach nie widac zadnego wtyku od zasilacza. Czy to mozliwe, ze
    > zasilanie moze brac z samego kabla koncentrycznego?

    Zasilany jest po kablu antenowym.
    Nie nadaje sie do wzmacniania sygnału z kablówki, gdzie jest około 60 fal
    nośnych. Można go używac tylko przy wzmacnianiu sygnału z anteny, gdy jest
    tylko kilka sygnałów.

    > Z teego o wiem, to jest tam tylko sygnal RTV, ale patrzac na gniazdo, to
    > wyglada na to, ze moze tez tam isc sygnal sat. Gniazdo sklada sie z trzech
    > gniazdek (R, TV i SAT).

    Podwykonawca od instalacji montował co miał akurat na stanie. :)

    e_do_indywidualnych_instalacji_satelitarnych_R62186.
    htm

    > To gniazdo podtynkowe jest ciekawe i nad takim czyms myslalem.
    > A czemu mowisz, zeby stare zostawic w spokoju, skoro tam sa 3 gniazda, a w
    > tym linku jest gniazdo typu F. Jak rozumiem, to w zaleznosci ktore gniazdo
    > by sie podlaczylo, to w drugim pokoju bylby tylko sygnal R, TV lub SAT, a
    > nie wszystkie razem.

    Możesz też obecne gniazdo przenieść do drugiego pokoju, a na jego miejsce
    włożyć to z F-kami.

    Czy to Twoje mieszkanie to jest nowo wybudowane czy już kilkunastoletnie?

    > Wiem, ze troche namieszalem. Jak pisalem, to dziwne mi sie wydawaly te
    > Ohmy, ale nie mialem juz przed soba tej strony na ktorej to czytalem i
    > ubzduralo mi sie, ze to Ohmy, a nie decybele.
    > Jak znajde ta strone, to podrzuce na grupe, to sami bedziecie mogli
    > zobaczyc o co mi chodzilo.

    Domyślamy sie co było w tym artykule.

    > A wydawalo mi sie, ze jak sie zlaczy dwie anteny skierowane w ta sama
    > strone, to beda jakies zaklocenia.
    >
    > Tak sobie glosno mysle, ze skoro polaczenie anten daloby mocniejszy
    > sygnal, to ciekawe jakby majac dwa zrodla sygnalu rtv z centralki w klatce
    > ei polaczyc takie cos, czy by tez to wzmacnialo.

    Łącząc wprost dwa kable z sygnałem nic bys nie zyskał. Większe napięcie z
    sumowania sygnałów zostałoby zniwelowane z powodu niedopasowania impedancji
    falowej takiego połączenia.

    > A moze w centralce eby sie cos zjaralo, gdyby sie odwrotnie polaczylo.

    Nic by się nie stało.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba