  • Data: 2018-07-04 13:01:12
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości

    >Ale, jakby po tym ludkowie zaczęli chodzić, to ja jednak wolałbym się
    >przedtem wyspowiadać.
    >Ale to wysoka budowla, też fakt. Łuki gotyckie, działają. Same pod
    >własnym ciężarem to je widzę, czy przewidziane do zmiennych obciążeń,
    >np. mały most na potoku, gdzie może nawet auta jeżdżą, też można łuk
    >gotycki zobaczyć i nie wygląda na murowany, a jedynie ułożony z
    >ociosanych odpowiednio kamieni/bloków
    >(http://www.pogorza.pl/najwiekszy-most-kamienny.htm - mam wrażenie
    >nie widzieć cementu między kamieniami). Jednak, jakby np. kra, czy
> [...]

    Mam wrazenie, ze przy tych wspolczesnych konstrukcjach tez sie czesto
    duze elementy po prostu stawia jedna na drugich.

    Np stadion wroclawski i tzw "rygle zamkowe"
    https://www.youtube.com/watch?v=xXesDGSeu8o

    Choc wystaje tam zbrojenie, to moze pospawali i zalali

    Wiadukt Milau - gorne pylony
    https://www.youtube.com/watch?v=dLO1WS0bMWM

    A most wspolczesny ... poszedl
    https://www.youtube.com/watch?v=DpxLes5shMg
    https://www.youtube.com/watch?v=6vMOktgqwBY

    Ciekawe - kiepsko przymocowany, czy wcale nie przymocowany ...

    J.