    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    <ph16rr$ghi$1@node1.news.atman.pl> <ph2keg$1mk$1@node2.news.atman.pl>
    <5b355686$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
    <1swjwrpa2ncv1$.1mzthub08xigo.dlg@40tude.net>
    <ph4v1j$6u5$1@node2.news.atman.pl> <pi9dqo$b8h$1$gof@news.chmurka.net>
    <pi9fsu$o1h$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <piah48$oeb$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5b48e36d$0$597$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <pif44e$q7k$1@node2.news.atman.pl>
    <1toixqn469kw7.1x5sgpuzyc6fh$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <pifgbv$5qb$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <pig5hk$5ff$1@node1.news.atman.pl> <pihqpm$8kt$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <pij3ht$177$1@node1.news.atman.pl>
    <5b4e44ef$0$609$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 17 Jul 2018 22:19:19 +0200

    Pan PiotRek napisał:

    > - kole (jako o rowerze, ale to po śląsku)

    Ale "kolarz" jest już ogólnopolski.

    > i zapewne o wielu innych rzeczach, które chwilowo nie przychodzą
    > mi do głowy.

    Mnie od razu do głowy przyszedł motor (taki rower z silnikiem).

    Jarek

    PS
    Ponadto tytułowy "automat". Ten bywa wieloznaczny, o czym przekonała
    się moja znajoma na samym początku lat dziewięćdziesiątych przy próbie
    handlowania z tzw. Ruskimi. Na bazarze pytała o "awtomat", spodziewjąc
    się, że będzie on marki "Wiatka", bardzo wtedy popularnej. Uczynny
    sprzedawca nie miał, ale znał kogoś, kto zna takiego co ma. Transakcja
    nie wyszła, gdyż miał on wprawdzie "awtomat", ale marki "Kałasznikow".

    --
    Kłócił się żbik z dzikiem całe przedpołudnie,
    czy się mówi 'motocykiel' czy 'motocykl' również,