  • 11. Data: 2009-12-20 15:33:01
    Temat: Re: Przejściówka LPT na USB
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    DFpawel pisze:

    > Tak, to jest jasne. Ale coś musi być na rzeczy że w archiwum grupy są
    > przypadki że ktoś kupił i nie chciało działać.

    Pewnie chodzi o wtyk żeński czy męski.

    O co tu tak naprawdę
    > chodzi? Czy musi być jakiś inny sterownik do tego? Bo domyślam się że w
    > systemie Windows XP są jakieś uniwersalne drivery do tego i one z reguły
    > nie chcą przez to działać, działają tylko poprzez specjalny driver
    > dołączany do kabla?

    Windows XP nie miał tego drivera (jeśli dobrze pamiętam). Trzeba
    przypilnować przy zakupie, żeby była płytka ze sterownikiem pod XP,
    Vistę, czy Win7, itp.- do tego adaptera.

    --
    animka

  • 12. Data: 2009-12-20 16:45:28
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Chciałbym podpiąć drukarkę HP LaserJet 6L do portu USB. Jako że nie ma w
    > netbook-u portu LPT to pozostaje kupić przejściówkę LPT -> USB.

    Miałem przejściówkę USB-Centronix. Z jednej strony USB a z drugiej wtyk
    prosto do drukarki.
    Wygladało podobnie jak to
    http://www.allegro.pl/item851959699_t6_adapter_usb_l
    pt_centronics_przejsciowka_f_vat.html
    Działało z HP LaserJet 6P doskonale.
    System XP najpierw znajdował konwerter, potem właczałem drukarkę i znajdował
    drukarkę. Nie trzeba było żadnych extra sterowników.
    Nie mogę go znaleźć, dałbym fotkę i więcej danych.

    Aktualnie z tą drukarka chodzi starusienki PrintServer HP JetDirect EX Plus
    po ethernecie.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2009-12-20 17:03:30
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Irokez pisze:

> [...]
    > Nie mogę go znaleźć, dałbym fotkę i więcej danych.
    >
    > Aktualnie z tą drukarka chodzi starusienki PrintServer HP JetDirect EX Plus

    To ja teraz żałuję, ze nie kupiłam takiego wtyku. Teraz, gdyby dziurki
    od wtyczki pasowały do podłączenia w drukarce, przełączyłabym. Na pewno
    drukarka by szybciej drukowała. Niestety, ja mam tą szeroką wtyczkę
    podłączoną do szerokiej wtyczki od kabla drukarki :-(

    --
    animka

  • 14. Data: 2009-12-20 17:10:19
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Irokez pisze:

> [...]
    > drukarka by szybciej drukowała. Niestety, ja mam tą szeroką wtyczkę
    > podłączoną do szerokiej wtyczki od kabla drukarki :-(

    Edit: Zamówię sobie chyba tą przejściówkę i po świętach będę ją miała.
    Ta, którą mam teraz (taka sama wtyczka, ale dziurki inne) kosztowała 35
    zł :-(

    --
    animka

  • 15. Data: 2009-12-20 17:46:15
    Od: DFpawel <0...@S...gazeta.pl>

    Irokez pisze:

> [...]
    > znajdował drukarkę. Nie trzeba było żadnych extra sterowników.
    > Nie mogę go znaleźć, dałbym fotkę i więcej danych.

    Fajnie, tylko ja mam HP LaserJet 6L - nie wiem czy to będzie działało
    :/. Czy to jest ta sama drukarka co 6P? Kto jest tym producentem tej
    przejściówki? Bo nawet nie podali na aukcji.

    Pozdrawiam
    DFpawel

  • 16. Data: 2009-12-20 17:59:34
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

> [...]
    > Czy to jest ta sama drukarka co 6P? Kto jest tym producentem tej
    > przejściówki? Bo nawet nie podali na aukcji.

    Producent chinczyk w garażu, mojej zresztą też.
    HP 6P i 6L są z tego samego okresu
    powinno działać bez problemu (ale glowy urwać za to sobie nie dam)

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2009-12-20 18:29:54
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > To ja teraz żałuję, ze nie kupiłam takiego wtyku. Teraz, gdyby
    > dziurki od wtyczki pasowały do podłączenia w drukarce,
    > przełączyłabym. Na pewno drukarka by szybciej drukowała.

    A to dlaczego niby miałoby szybciej drukować?

  • 18. Data: 2009-12-20 18:33:41
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    pter_usb_lpt_zenski_d346.html

    > Dla pewności spytam, czy ty masz taki kabel? Jeżeli tak to z jaką drukarką
    > działa? Będę wdzięczny za informacje.

    Mysle ze bez problemu pójdzie z 6L. Jasne , ze to jakis chinczyk a
    elektronika zapewne na chipie Prolific PL-2305.
    Drivery wbudowane w XP powinny wystarczyc , zainstaluje sie wirtualny port
    LPT i tyle.

    http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?ID=36 - notka na czerwono.

    Zreszta 4.99 + wysylka to nie majatek ;-)

    --
    ggs

  • 19. Data: 2009-12-20 18:34:25
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

> [...]

    > działało :/. Czy to jest ta sama drukarka co 6P? Kto jest tym
    > producentem tej przejściówki? Bo nawet nie podali na aukcji.

    Coś się tak uczepił tej kompatybilności - masz zamiar odczytywać
    wilgotność papieru przed wydrukiem?
    Wszystkie te HP-ki chodzą w PCL-u i to Ci powinno wystarczyć.
    Nie podejrzewam, żebyś miał jakieś wyszukane zastosowania, bo nie
    pchałbyś się w te g...ne pzrejściówki USB-LPT.

  • 20. Data: 2009-12-20 18:35:36
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "DFpawel" <0...@S...gazeta.pl> wrote in message

    pter_usb_lpt_zenski_d346.html

    > Dla pewności spytam, czy ty masz taki kabel? Jeżeli tak to z jaką drukarką
    > działa? Będę wdzięczny za informacje.

    Dla rozwiania watpliwosci:
    http://www.prolific.com.tw/support/files/%5CIO%20Cab
    le%5CPL-2305%5CDoc%5CTest%20Report%5Ctr_PL2305_v1.2.
    pdf

    --
    ggs