  • Data: 2018-04-04 09:33:45
    Temat: Re: Przeróbka na termowizję
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 03.04.2018 o 18:00, J.F. pisze:
    > Moge tylko zgadywac.
    > Fotodioda dziala dzieki zlaczu p-n, tam trzeba ~0.7V, ale ...
    > 1200nm to 1eV.
    >A krzem ma trochę szerszą przerwę niż 1eV, i stąd maksimum czułości
    >przy nieco krótszej fali.

    A czemu do przewodzenia diody wystarcza 0.7V ?
    Te dwa dodatkowe zlacza z metalem ?

    >O jakim wybijaniu elektronów piszesz? Ze stanu podstawowego do pasma
    >przewodnictwa? To w całej objętości.

    >???
    >Jakie złącze? Jaka transmitancja?

    Jak jest fotodioda, to jest zlacze p-n.
    Swiatlo musi przejsc przez warstwe krzemu i pewnie jeszcze jakas
    warstwe metalizacji.

    Podobnie zreszta w druga strone przy LED - zlacze swieci, ale swiatlo
    musi sie jeszcze wydostac z krystalu, ktory wcale przezroczysty nie
    jest ...

    >Możesz nieco jaśniej?

    Wezmiesz 1um warstwe krzemu i sie np okaze ze
    -dla 1000nm transmitancja wynosi 99.99%
    -900 nm 99.95%
    -800 nm 99.90
    -700 nm 99.5

    Zbadamy 1mm warstwe, to powinno wyjsc:
    -1000 nm - 90%
    - 900nm - 60%
    - 800nm - 36%
    - 700nm - 0.6%

    Tzn - absolutnie nie twierdze, ze tak jest, chcialem tylko pokazac, ze
    ostra granica na jednym wykresie nie musi sie przekladac na rownie
    ostrą na drugim.

    Nawiasem pytajac - czy podobnie nie jest z CO2 ?
    Jak sie spojrzy na dane absorpcji, to mi wychodzi, ze niewazne czy
    jest go 0.02% czy 0.05% w powietrzu - i tak cale IR w odpowiednim
    pasmie zatrzyma.
    Ale moze chodzi o sasiednie pasma, w ktorych przepuszcza.
    Tzn przepuszcza np 99% przy grubosci metr ...

    J.