  • Data: 2018-04-04 10:39:20
    Temat: Re: Przeróbka na termowizję
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak, dlatego wkleilem tez to drugie widmo. To nie ma prawa być zero bo
    > jakim cudem Si-Si miałoby pochłaniać w zakresie ciągłym? Rezonuje w tak
    > szrokim zakresie? To sie nie zdarza.

    Mówisz o tym?
    http://jss.ecsdl.org/content/1/2/R80/F11.large.jpg
    Tu w ogóle nie ma zakresu UV i widzialnego (Pisałeś "Tyle że z tego co
    widzę to goły krzem nie pochłania niczego przy 950nm
    za to pochłania jak smok koło 400-500nm". Nie wycinaj fragmentów do
    których odnosi się dyskusja!).
    Absorbcja w zakresie widzialnym i okolicach spowodowana jest wzbudzeniem
    elektronowym, to nie jest absorbcja oscylacyjna.

> [...]
    > 2. <<pochłanianie energii fal elektromagnetycznych, promieniowania
    > korpuskularnego lub drgań sprężystych przez ośrodek, w którym się one
    > rozchodzą>>
    >
    > https://sjp.pwn.pl/slowniki/transmitancja.html
    > transmitancja [łac.] (współczynnik przepuszczalności światła), stosunek
    > natężenia światła przepuszczonego przez dany ośr. do natężenia światła
    > padającego;
    >
    > https://sjp.pwn.pl/sjp/transmisja;2578529.html
    > transmisja
    > 1. <<bezpośrednia relacja z jakichś wydarzeń, przekazywana przez telewizję lub
    radio; też: przekazywanie takiej relacji>>
    > 2. <<przesyłanie na odległość dźwięków, obrazów lub innych sygnałów za
    pośrednictwem fal elektromagnetycznych>>
    > 3. <<przekazywanie energii silnika innym urządzeniom>>
    >
    > Nie ma j. polskim czegos takiego jak absorbcja:
    >
    > https://sjp.pwn.pl/szukaj/absorbcja.html
    > Czy chodziło Ci o: aborcja, absorbancja, absorpcja
    >
    > Teraz juz zapamietam na długo, bo jakbym nie zaczął wyszukiwac to tez
    > bym napisał absorbcja. Najpierw pomyślałem, cholera, może ta w masie
    > jest przez b, a optyczna przez p ale google mnie naprostowało.

    Jestem chemikiem, spektroskopią zajmuję się zawodowo. NIGDY nie
    słyszałem terminu "transmitancja" dotyczącego kwestii o których mówimy.
    Co do absorbcji i absorpcji zgoda, jest tu bałagan w nazewnictwie.

    P.P.