  • 11. Data: 2009-12-14 09:16:22
    Temat: Re: Przeszukiwanie bazy whois po registrant's handle
    Od: Tomasz Piłat <p...@i...pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> wrote:

    > A to na jakiej podstawie prawnej?

    Przecież napisałem: "jak inaczej mógłbyś przeciwko takiej osobie wystąpić
    z pozem cywilnym?"

    Ponc
    --
    Kto misiowi urwał ucho?

  • 12. Data: 2009-12-14 09:44:01
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2009-12-14 10:16, Tomasz Piłat wrote:

    > Przecież napisałem: "jak inaczej mógłbyś przeciwko takiej osobie wystąpić
    > z pozem cywilnym?"

    Nie napisałeś. Napisałeś "niebo jest czerwone". Zapytałem dlaczego, a Ty
    odpowiedziałeś: "przecież napisałem, że niebo jest czerwone".

    Podstawa prawna to coś innego. IMO zarówno UoŚUDE, jak i PT nie
    zezwalają usługodawcy na przekazanie danych osobowych w taki sposób, ale
    może o czymś nie wiem.

  • 13. Data: 2009-12-15 12:21:43
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 14 Dec 2009 09:00:22 +0000 (UTC), Tomasz Piłat napisał(a):
    > Konkretnie która ustawa i w którym artykule chroni tę informację?

    A musi to być chronione ustawą? Przecież podawanie takiej informacji byłoby
    zdradzaniem tajemnicy klienta, więc czemu mieliby działać na jego
    niekorzyść? Jeśli by się chciał pochwalić swoimi domenami, to by
    odpowiedział zapytany o nie ;)

    > Tylko nie mów, że UODO, bo nic-handle nie jest daną osobową w rozumieniu
    > ustawy.

    Nikt nie mówi że UODO :)

    > Brak możliwości łatwego odwzorowania nic-handle -> domena/y wynika tylko
    > i wyłącznie z przesłanek technicznych po stronie rejestratora (bo przecież
    > odwzorowanie w drugą stronę, domena -> nic-handle działa w każdym whoisie
    > doskonale).

    W książce telefonicznej bez problemu możesz znaleźć czyjś numer - według
    Twojego rozumowania nie ma też nic niewłaściwego w zrobieniu książki
    podającej abonenta na podstawie numeru ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 14. Data: 2010-01-02 21:27:35
    Od: Jaskiniowiec <d...@w...pl>

    Dnia 10-12-2009 o 09:51:22 Jacek Sopocki <j...@g...com>
    napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam taki problem - pewien spamer zarejestrował kilkadziesiąt domen na
    > których propaguje rozmaite malware. Znam tylko jego "registrant's
    > handle" - domeny te rejestruje w Nazwa.pl i zawsze to pole ma tę samą
    > wartość. Czy jest jakakolwiek możliwość wyszukania _wszystkich_ domen,
    > które ta osoba zarejestrowała? Próbowałem w RIPE, wyszukiwanie fulltext,
    > ale niestety nie udało się.
    >
    > pozdrawiam,
    > Jacek Sopocki

    Nie wiem, czy dokladnie o to chodzi, ale zajzyj na doomeny.pl

    Uprzedzam, ze to, co tam prezentowane, czasami mocno odbiega od
    rzeczywistosci.

    --
    SprzedamTO.pl