  • Data: 2016-09-25 19:52:52
    Temat: Re: Przez miasto 23km czy obwodnicą 37km?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.09.2016 o 18:50, Bolko pisze:

    > http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/hamowanie-siln
    ikiem-jak-to-sie-robi/envjh

    A można po ludzku, po chucka redukować o 1 bieg i rzeczywiście katować,
    albo przynajmniej niepotrzebnie zużywać sprzęgło, skoro wystaczy się
    toczyć na biegu na którym jechałeś aż dojdziesz do jakiś 800 obrotów
    (chwile powyżej tego jak ECU paliwo zacznie podawać), wrzucić luz i
    zahamować końcówkę dedykowanymi do hamowania tarczami i klockami?

    Tak wiem, w razie jakbyś ze względów bezpieczeństwa uznał, ze nalezy
    szybko przyspieszyć - np przebić się przed stojące przed tobą samochody
    taranem, albo wwalić się na czerwonym na skrzyżowanie, albo... w
    zasadzie skoro hamowałeś, to znaczy, że przyspieszać pewnie nie ma
    gdzie, bo po coś jednak hamowałeś;)

    Pomijając to, że akurat "agresywne" do jedynki hamowanie tylko silnikiem
    bezpieczne jest średnio, bo stopy się nie załaczają i z punktu widzenia
    następnika to może być chamowanie a nie hamowanie (tak wiem - bezpieczny
    odstęp, ale po coś światła stopu wymyślono i na przeglądzie sprawdzają).

    Shrek