  • Data: 2024-03-21 19:02:18
    Temat: Re: Przy okazji obwodnicy Zamościa
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.03.2024 o 17:00, mk4 pisze:

    > Sprawa jest prosta - stoi sobie syngnalizator ale poza skrzyzowaniem.

    Chyba tak średnio. S1 zasadniczo dotyczy skrzyżowania co sugeruje zapis
    "sygnał zielony - nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli:- ze
    względu na warunki ruchu na _skrzyżowaniu_ lub za nim opuszczenie
    _skrzyżowania_ nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału
    zielonego.

    Dopuszcza się również sygnalizatory S-1 poza skrzyżowaniem ale w
    konkretnym przypadku, który tu nie zachodzi:

    "3. Sygnalizator używany poza skrzyżowaniem do kierowania ruchem na
    zwężonym odcinku drogi może nadawać syg-ały o dwóch barwach - zielonej i
    czerwonej."

    > Dziala prosto - zezwala albo nie zezwala na jazde dalej.

    Ale skąd kierowca ma o tym wiedzieć? No niby trochę dalej niż zwykle, ale...

    > Akurat nie zauwazylem zeby kierowcy mieli tam jakies problemy z
    > interpretacja. Moze tak jak ja, juz znaja to miejsce i wiedza co i jak.
    > Niemniej nie zauwazylem, zeby sie tam cos niejasnego dzialo.

    Bo większość ludzi jak słusznie zauważyłeś zna to miejsce i wie co i
    jak, natomiast oznakowanie powinno być czytelne i:

    - powinien być sygnalizator S-4
    - pas z ronda powinien prowadzić na pas zewnętrzny a kolejny wewnętrzny
    powinien się poprostu na rondzie zaczynać...

    ale nie to było celem zmiany oznakowania tylko zwiększenie
    przepustowości w czasie remontu łazienkowskiego, co oznacza że
    zakładano, że to "ustąp pierwszeństwa" będzie w praktyce "zmrużone" i to
    "zmrużenie" spowoduje wzrost przepustowości (do czasu "pocałunków" z tej
    okazji).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!