  • Data: 2019-07-16 15:38:27
    Temat: Re: Pytanie o chipy
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-07-16 12:48, Big Jack wrote:

    > W 1995r kiedy kupowałem swojego pierwszego PC-ta (486DX2 66MHZ, 4MB RAM,
    > HDD 420MB) ceny RAM kształotowały się tak, że cena 1MB to było ~1000000
    > starych zł, albo nowych 100zł, bo akurat weszła denominacja. Wyobraża
    > sobie ktoś dzisiaj takie ceny?Płyta była taka, że wszystkie kontrolery,
    > porty szeregowe i równoległy były na kartach rozszerzeń na szynie ISA.
    > Karta graficzna to pamiętam że byla to Trident i miała już sterowniki do
    > Windowsa 3, ale nie pamietam już ile miała pamięci. To chyba było rzędu
    > setek KB. Miałem do niego oryginalne MS-DOS (chyba 6.x), wspmomniany
> [...]

    Trident 8900/9000 mial w roznych wersjach, albo z opcja rozbudowy
    512KB lub 1MB.
    Tez doskonale pamietam ten bolacy przelicznik 1MB RAM = milion :). i 2MB
    sie kladlo jako ostateczne minimum gdy ktos nie mial kasy, bo 4MB to juz
    byla dobra cwiartka wartosci kompa. I kradzieze ramu z kompow faktycznie
    sie zdarzaly.

    --

    memento lorem ipsum