  • 41. Data: 2013-04-28 15:38:43
    Temat: Re: Pytanie .....
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    dyskusyjnych:1epoqsa3mqynp.6wtgrxtksrhl$.dlg@40tude.
    net...

    > Ja tam nie wiem, ale jak sie dorobi 50zl/h to calkiem niezla pensja
    > wychodzi. Zupelnie nieporownywalna z oficjalna.

    Jakby się Rostowski zadowalał 50 zł/h to nikt by słowa złego nie powiedział.

    > Boja sie. Pensje wzrosly, premie za lapownikow przyszly, CBA do
    > wczoraj dzialalo .. no i FR przybylo.

    A co to za różnica, jaki mundurek i jaka nazwa służby, efekt jest ten sam.

    > Ogolnie mam wrazenie ze drogowka jakby stracila motywacje do pracy -
    > stoja rzadko, nie chowaja sie, suszarki czesto podnosic im sie nie
    > chce :-)

    Ciekawe, bo ja codziennie widuję (albo słyszę wieści) o kilku patrolach
    kilka km od mojego domu.
    Nigdy czegoś takiego nie było.
    A trochę na tym świecie żyję.

  • 42. Data: 2013-04-28 16:00:48
    Temat: Re: Pytanie - o nielegalne suszarki - na śniadanie
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 27.04.2013 Pawel O'Pajak <o...@i...pl> napisał/a:
    > Widze, ze kolega nietutejszy, wiec juz objasniam. U nas w '88 czerwoni
    > zrozumieli, ze w owczesnym systemie krasc za duzo sie nie da, bo
    > a) nie za bardzo jest co
    > b) ludzie maja za zle
    > Wymyslili tedy, ze zaprosza swoich opozycjonistow, dogadaja sie i bedzie
    > git. Jak postanowili, tak zrobili, pod koniec 88 i na poczatku '89
    > postawili okragly stol zeby latwiej policzyc ilu do kielicha, potem

    Ale ogarniasz że, to przeciwko światłemu przywództwu proletariatu,
    zorganizowanemu w struktury PZPR, zwróciło się nowe światłe przywództwo
    tego samego (no wkurwionego cenami żarcia i niedoborami) proletariatu,
    zorganizowane (bardziej lub mniej) w młode struktury pod kilkoma nazwami.

    > razem wodke wypili w Magdalence, ustalili, ze my wam wladze, wy naszych
    > biznesow nie ruszacie, a i nas tez. No i nazwali to zmiana ustroju. Dla

    No a jak mieli nazwać? kolejnym etapem rewolucji, to już tyle razy było...

    > podkreslenia, ze jakby co, to sile maja, zabili jeszcze w '89 2 ksiezy.
    > No i tak to sie dzieje, za zabicie 46 osob w 70 i poranienie kilkuset
    > wyrok jak za wlamanie do warzywniaka, natomiast za nieoplacenie sie
    > przez roznych wrednych kapitalistom roznym waznym - wiezienie, przejecie
    > firmy albo doprowadzenie jej do bankructwa.

    Ojtam, osiągnięcie ideologicznego celu zawsze zakładało walkę i wymagało
    ofiar. Byle z nich a nie ze swoich.

    > Wracajac zas do kwestii, od ktorych wyszlismy, czyli od ekonomii i
    > zdania, ze sprzedaje sie za tyle ile kosztuje, to owszem, zawsze tak
    > bylo. Wtedy koszty byly ustalane odgornie, dzisiaj tez. Tyle, ze teraz
    > kosztem jest lapowa, wtedy panstwowe przedsiebiorstwo nie bylo
    > zainteresowane innym tez panstwowym, to i inna skala korupcji.

    Eee, nie pamiętasz, albo nie doceniasz, wszystko było za łapówę/przysługę.

    > A, no i
    > przed '89 jesli nie liczyc UB, SB pozniej i MO, to urzednikow bylo ok.
    > 100 tys, teraz ok. 600 tys, a wolontariuszami nie sa.

    No ba, to już niebanalna ilość głosów...

    > Ponawiam wiec prosbe, jakbys wpadl i zmienil ustroj, to byloby milo.
    > Poprosze na kapitalizm, bo mam szczerze dosyc komuchow i calej ich
    > "spolecznej gospodarki rynkowej" - co to k' jest?! To w koncy spoleczna,
    > czy rynkowa?

    Tia, a w realnym świecie, ludzie zwykle kierują się logiką dopiero wtedy
    gdy wszelkie inne możliwości zostały wykorzystane.

    > Historykow bym tak nie nazywal. Tak zwykle nazywaja ich ci, co raczej
    > dobrym wzorem nie sa. O ile historyk zajmujacy sie I, II RP jest
    > nieszkodliwy, to juz taki co zajmuje sie PRL, czy nie daj Boze III RP,
    > to "chory z nienawisci", oszolom itd.

    Bo możliwość nazywania rzeczy, jest jednym z podstawowych atrybutów władzy.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 43. Data: 2013-04-28 16:03:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2013 15:38:43 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Ciekawe, bo ja codziennie widuję (albo słyszę wieści) o kilku patrolach
    > kilka km od mojego domu.
    > Nigdy czegoś takiego nie było.
    > A trochę na tym świecie żyję.

    Zapewne od regionu zalezy. Nie zmienil sie wam komendant ?

    Nam tez sie zmienil, to moze i mnie przyjdzie zmienic zdanie :-)

    Zalezy tez jak bedzie z ludzmi rozmawial, podwladni czasem bezczelni,
    prase zawiadomia, prokurature ... :-)

    J.

  • 44. Data: 2013-04-28 16:07:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2013 15:36:30 +0200, Cavallino napisał(a):
    > A co mają z tym wspólnego wybory?
    > To co się miało stać, stało się na okrągłym stole, a nie na wyborach.
    >
    > Wybory tylko potwierdziły, że komuchy postanowiły dotrzymać zawartej umowy,
    > w co niewielu wierzyło po wynikach wyborów.

    No bo w 81 tez zawarli umowe.
    A na to potwierdzenie inni krotko czekali.

    > Gdyby Kaczka 20 lat później miała podobną ilość honoru co te przebrzydłe
    > komuchy, to POPIS-y rządziłyby sobie wspólnie pewnie do dziś, zamiast naród
    > dzielić i rewolucji próbować.

    No ale widzisz - niezaleznie od tego kto rzadzi - radarow przybywa :-)

    J.

  • 45. Data: 2013-04-28 16:12:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2013 15:32:27 +0200, Cavallino napisał(a):
    > O czym Ty babolisz?
    > Nie było mowy o żadnej lustracji, tylko o obaleniu ustroju (socjalizmu)
    > siłą.
    > Myślisz dziecko, że czerwoni by po dobroci władzę oddali, czy nie wierzysz,
    > że ją mieli te 25 lat temu i to zdecydowanie bardzo realną?
    > Oddali właśnie dzięki okrągłemu stołowi i grubej kresce, dzięki temu co Ci

    No ale wlasnie po dobroci oddali.

    > się tak nie podoba, a co było ceną za bezkrwawą zmianę ustroju.
    > Powtarzam - niską ceną.

    Ale jak juz oddali, to mozna bylo o kresce zapomniec.
    Wiedzieli komu oddac, czy mieli dobre teczki ? :-)

    > Z tą skromną różnicą, że to wszystko stało się PO zmianach w Polsce i dzięki
    > nim, a nie odwrotnie (również dzięki pieriestrojce w ZSRR rzecz jasna).
    > Bez tych faktów nie byłoby mowy o wiośnie ludów w demoludach.

    No wlasnie ... dzieki pieriestrojce tak naprawde ?
    Dzieki Afganistanowi ?
    I dzieki Rakowskiemu ? Bo cos w postepowe idee spawacza wierzyc mi sie
    nie chce.

    J.

  • 46. Data: 2013-04-28 16:37:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, April 28, 2013, 4:12:18 PM, you wrote:

    [...]

    > No wlasnie ... dzieki pieriestrojce tak naprawde ?
    > Dzieki Afganistanowi ?
    > I dzieki Rakowskiemu ? Bo cos w postepowe idee spawacza wierzyc mi sie
    > nie chce.

    Śmierć Breżniewa i bagno w Afganistanie. Bez tego tkwilibyśmy dalej
    tam, gdzie nas drodzy alianci w Jałcie sprzedali.

    I tak mieliśmy szczęście, że byliśmy w najweselszym baraku w całym
    obozie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 47. Data: 2013-04-28 16:49:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Apr 2013 16:37:15 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > [...]
    >
    > Śmierć Breżniewa i bagno w Afganistanie. Bez tego tkwilibyśmy dalej
    > tam, gdzie nas drodzy alianci w Jałcie sprzedali.

    Po Brezniewie nastal Andropow i wiele sie nie zmienilo.
    Po Andropowie Czernienko i znow sie nic nie zmienilo, a nawet
    wygladalo ze bedzie gorzej.
    Zabraklo betonowych ? Chyba nie. Predzej oznaki demokracji ...
    na Kremlu :-)

    J.

  • 48. Data: 2013-04-28 16:57:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No ale widzisz - niezaleznie od tego kto rzadzi - radarow przybywa :-)

    Jakoś 10 lat temu tak nie bardzo uwierały.
    O 20 latach temu nie wspominając, wtedy wystarczyło miganie światłami, AR i
    CB były niepotrzebne.

  • 49. Data: 2013-04-28 17:02:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > No ale wlasnie po dobroci oddali.

    Raczej po interesie.

    > Ale jak juz oddali, to mozna bylo o kresce zapomniec.

    Czyli okazać się jeszcze bardziej podłym niż komuchy?
    No ale w sumie czemu nie, pisiorstwo takie właśnie jest.....
    Tyle że społeczeństwo poznało się szybko na ich stylu i pokazało im fucka po
    2 latach, za to kolejne 6 trwa rozliczanie ich szubrawych zabaw.

    > No wlasnie ... dzieki pieriestrojce tak naprawde ?
    > Dzieki Afganistanowi ?
    > I dzieki Rakowskiemu ?

    A dlaczego dzięki Rakowskiemu?
    Mnie się bardziej nazwisko Gorbaczow kojarzy....

    Ale co by nie gadać, to ustawa Wilczka o dg weszła bodajże 25 lat temu i
    przyniosła sporo wolności gospodarczej, przez kolejne 25 lat tylko spore
    fragmenty tej wolności zabrano, nie dając nic w zamian poza wyższymi nowymi
    podatkami.

  • 50. Data: 2013-04-28 17:04:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > Zapewne od regionu zalezy. Nie zmienil sie wam komendant ?

    Nie sądzę, za to droga krajowa w standardzie ekspresowej (choć zaniedbanej)
    dostała ograniczenie do 50.
    A mieszkam niedaleko i tamtędy do pracy dojeżdżam.