  • Data: 2017-06-28 00:36:25
    Temat: Re: Pytanie o wywoływacz AGT 087
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-27 o 16:36, Bytomir Kwasigroch pisze:

    > Poza tym metoda negatywowa jest lepsza. Najpierw się wierci, a
    > później naświetla, można dobrze spasować kliszę do otworów, po prostu
    > widać otwory pod kliszą.

    To trochę nie w temacie ale jakiś czas temu maglowałem temat i poddałem
    się na rzecz metody kopertowej. Jakim cudem udaje Ci się tego dokonać?
    Pytam, bo moje doświadczenia są takie:

    1. Jeśli najpierw wiercimy, to warstwa światłoczuła wokół otworów może
    zyskać niedoskonałości więc czasem może nie być do czego przylutować np.
    przelotki gdy pad będzie nadgryziony. Ponadto dostaje się czasem pył z
    wiercenia miedzy folię ochronną a PCB. Szczególnie gdy wycinamy otwory
    tak się dzieje.

    2. Nie potrafiłem tak położyć folii by podczas zamykania jej miedzy
    szybami dociskowymi naświetlarki nie poruszyła się. Więc co wtedy?
    Klejenie folii do warstwy światłoczułej przed naświetlaniem?

    3. Jednoczesna synchronizacja dolnej i górnej folii z otworami w płytce
    była praktycznie awykonalna. Jak sobie z tym radzisz? Każdą stronę
    oddzielnie naświetlasz?

    4. Tak czy owak nie potrafiłem zsynchronizować otworów w PCB z folia bo
    niczego nie widać. U mnie prawie wszystkie wiercenia mają 0.4mm. Aby
    zsynchronizować folę z otworami trzeba patrzeć pod światło. Gdy
    zdejmiesz folię chroniącą warstwę światłoczułą i zastosujesz ostre
    światło, to hmm... Trochę to się wyklucza.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek