  • Data: 2014-12-22 15:23:32
    Temat: Re: Ranking baterii 'niezaleznych'.
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-12-22 13:19, 666 wrote:
    > Nieprawda.
    > Przykładowo najlepsze firmy nie produkują swoich najlepszych wyrobów w
    > Chinach (a robią to we Włoszech, we Francji, w Stanach) z uwagi na
    > kradzież intelektualną.

    To bardzo ciekawa teoria. Siedzę przy biurku w domu i w zasięgu ręki mam
    trochę elektroniki, m.in.:
    EIZO - Japan,
    Nikon - Taiwan / China,
    Dell - China,
    Amazon - China,
    Samsung - China,
    Asus - China,
    Intel - Vietnam,
    LG - Korea

    i tak dalej.

    Nie wiem, czy to są wg. Ciebie "najlepsze firmy" (dla mnie spoko), ale
    "made in Germany" to ostatnio widziałem na butach turystycznych (teraz
    rzeczywiście chodzę w takich "Made in Italy").
    "Made in France" mam tylko 3 butelki wina w szafce.
    "Made in USA" - prawdopodobnie nic.

    > A czy akumulator litowo-jonowy jest łatwo wyprodukować pokazują przygody
    > Boeinga, a wcześniej bodajże Della.

    Mylisz tematy.

    Akumulator to pudełko z ogniwami. Ogniwa produkuje się głównie w Azji
    z różnych powodów. I albo można je tam obudować w plastik i nakleić
    "Nikon" lub "ChińskieGówno" albo wysłać w inne miejsce i zrobić to samo.

    Firmy robiące elektronikę zazwyczaj nie produkują ogniw, bo to bardzo
    specjalistyczny biznes nastawiony na ogromne ilości, które pozwalają
    zarobić.
    Z tego samego powodu producenci aparatów nie mają też swoich hut ani
    kopalni metalu. Zamawiają materiał, a najprawdopodobniej po prostu
    gotowe, odlane ramy aparatów.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski