    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 12 Mar 2017 22:06:05 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Recykling bezpośredni
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 12 marca 2017 01:24:03 UTC+9 użytkownik WM napisał:
    > Ludzie mają tylko 2% innych genów niż goryle.
    > Trudno w to uwierzyć obserwując u tych małp taki oto bezpośredni
    > recykling. ;)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=oAQubtm-IPg
    >
    > Miejmy nadzieję, że urzędnicy unijni mają jakieś granice w czerpaniu
    > inspiracji z przyrody. ;)

    Niezależnie od inspiracji urzędników unijnych, człowiek wykorzystuje/ywał kupę do
    wielu celów: budowanie domów, wytop stali stopowej, opał. Niejadalność kupy to nie
    jest dogmat genetyczny, tylko kutlurowy. Ta małpa wyjadająca niestrawione części
    swojej kupy wygląda dla nas tak samo odrażająco jak dla Araba wygląda Europejczyk
    jedzący wieprzowinę, ale technicznie (czyli genetycznie) nie powinno być w tym nic
    dziwnego: zwierzęta wszystkożerne mają kiepską sprawność układu trawiennego. Kot
    zjada swoje wymiociny, ale w kupie już nie znalazłby niczego wartościowego, bo on
    słusznie nie je tego czego nie trawi. W odróżnieniu od niedorzecznych naczelnych.
    Zastanów się lepiej na którym etapie rozwoju kulturowego ludzie umówili się że nie
    będą jeść swojej kupy. Mogłoby się okazać że w skali od pierwszego Homo do dzisiaj,
    to stało się niedawno. Patrząc po półkach supermarketów i obfitości na nich płynów do
    płukania buzi- wręcz mam wrażenie że całkiem niedawno.