  • Data: 2019-09-18 08:39:00
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 17.09.2019 15:23, Queequeg wrote:

    > Btw, kojarzę, że kiedyś zabłąkałem się na kanał Mateusza Viste na yt
    > i widziałem, jak Portfolio gra MIDI na zewnętrznym syntezatorze.

    Generalnie na tym można było całkiem sporo zrobić. Pod względem
    architektury Portfolio miało bliżej do standardowego PC XT, niż
    późniejszych palmtopów na procesorach Motoroli, SuperH albo ARM. Brak
    trybu graficznego ograniczał dość mocno kompatybilność, jednak wiele
    programów dało się na tym odpalić, a z odpowiednimi modułami rozszerzeń
    dostępne były standardowe interfejsy.

    > Ja się bawiłem... pozadawałem parę pytań na listach dotyczących ARM-a
    > (chciałem móc odpalić Debiana w wersji armel, a procesor w Jornadzie nie
    > obsługuje trybu Thumb) i do dziś ludzie do mnie piszą, czy się udało, jak
    > się udało, jak to zrobić, bo oni też mają, i przy okazji 100 innych pytań
    > na temat samej Jornady :)

    Może kiedyś spróbuję z ciekawości, ale tak naprawdę nie czuję potrzeby.
    Jornada to w moim przypadku raczej zabytek, element kolekcji. ;)

    > Bardzo dobry pomysł. Ja do Atari nie mam sentymentu, ale do Spectruma
    > owszem. Tyle że akurat Atari miałem w szafie, a Spectruma już nie.

    Z tego samego powodu będę musiał w najbliższym czasie kupić jeszcze
    Amigę. Ceny modeli A600 i A1200 poszły ostatnio dość mocno w górę. A500
    jak na razie pozostaje na całkiem przystępnej półce cenowej. ;) Chociaż
    tak naprawdę model 1200 nigdy nie należał do zbyt tanich, z uwagi na
    spore możliwości rozbudowy (po przełożeniu do obudowy tower i dodaniu
    paru dodatkowych modułów od firm trzecich).
    Jeśli jednak będę czekał zbyt długo, to i Amigi 500 zaczną w końcu
    drożeć. ;)