    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rośnie liczba wypadków!
    Date: Sun, 21 Jan 2018 11:31:10 +0100

    W dniu 21.01.2018 o 10:55, Uncle Pete pisze:

    > Jako kierowca to doświetlanie przejść szczególnie sobie cenię. I lepiej
    > widać, że jest przejście, i lepiej widać ludzi na nim. Mniej chwalę
    > masowe wprowadzenie bezkolizyjnych lewoskrętów, ponieważ zwiększenie
    > cykli świateł często hamuje ruch, ale bezpieczeństwo chyba się poprawia.
    >
    > Do dobrych zmian dodałbym także budowę rond, zwłaszcza dwóch na Romera.

    Generalnie idzie ku lepszemu. Doświatlanie przejść - jak to się stalo,
    że dopiero teraz ktoś wpadł na to, że można dać więcej światła "niż
    ustawa nakazuje"? Widać rzeczywiście czasem warto do urzędu wepchnąć na
    wysokie stanowisko kogoś, kto całe życie urzędnikiem nie był i patrzy
    dalej niż rozporządzenie ministra. Ciekawy jestem jak się rozwinie
    sprawa przejść aktywnych, bo jak się technicznie temu przyglądałem to
    wygląda na partyzantkę robiona w garażu - przynajmniej wykrywanie
    pieszych. Ale generalnie świetna idea. Pomysł, żeby przed przejściami
    robić "szorstki" asfalt też nieczego sobie.

    A co do lewoskrętów - nie ma chyba złotego środka. Przy dużym ruchu nie
    skręcisz po prostu i jeszcze trwamwaje poblokujesz. A i dzwonów było
    sporo, samochody w różnych kierunkach latały - szczęście że mało ofiar
    wśród pieszych...

    Shrek