  • Data: 2018-06-11 13:58:35
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-11 o 13:21, J.F. pisze:

    > A w dodatku - jest osobno oznakowane

    Albowiem droga dla rowerów ma zawsze osobne oznakowanie. Musi mieć
    takowe, odnoszące się tylko do dróg rowerowych.

    > 4. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca
    > oznaczonego znakiem D-6, D-6a albo D-6b jest obowiązany
    > zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpiecze?stwo
    > pieszych lub rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie
    > wchodzących lub
    > wjeżdżających

    I jeszcze:
    Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla
    rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    > Idac dalej - znak A-7 ustap pierwszesntwa ostrzega przed skrzyzowaniem z
    > a przejazd dla rowerow  ... hm, czy to jest skrzyzowanie ?

    Przejazd dla rowerów jest przejazdem dla rowerów.

    Przyjrzałem się dokładnie i przy tym ciągu pieszo-rowerowym nie widzę
    żadnych innych znaków, poza znakiem "droga dla rowerów i pieszych".
    Ale nie przeszkadza to kretynom w snuciu różnych dziwnych hipotez, w
    rodzaju: "rowerzyści powinni stosować się do znaków na jezdni
    przebiegającej gdzieś wcześniej, w pobliżu".
    Kiedyś przechodziłem przez przejście i kierowca samochodu niezmiernie
    się tym zbulwersował, krzyczał przez okno, że sąsiednim przejściu jest
    czerwone światło, więc na wszystkich pozostałych nie wolno przechodzić.
    Niestety, takie debile też czasem w jakiś sposób zdobyły prawo jazdy.
    I mamy wypadki... :(

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/