  • 161. Data: 2018-06-14 16:03:15
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-06-14 o 13:57, J.F. pisze:
    > [...]
    >>> czy
    > Znaki obowiazuja dla jezdni, ale informuja o pierwszenstwie drogi.

    >Na skrzyżowaniu!

    No to teraz znajdz przepis, ze przejazd dla rowerow nie stanowi
    skrzyzowania.
    Szczegolnie gdy DDR stanowi czesc drogi poprzecznej.

    >A temu nie:
    >PoRD
    >Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla
    >rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    >pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    Ale przeciez wiesz, ze przepis ogolny ustawy jest zmieniany znakiem.

    >Oznakowanie jest właściwe.

    Odpowiedz uzasadnij - po zapoznaniu sie z argumentami.

    J.

  • 162. Data: 2018-06-14 17:31:40
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale przeciez wiesz, ze przepis ogolny ustawy jest zmieniany znakiem.
    >
    > J.

    Ale nie w tym przypadku.
    W tym przypadku pierwszeństwo
    ma rowerzysta, który już jest na przejeździe.
    Znak nic nie mówi o pojeździe na skrzyżowaniu.
    Znak mówi o pojazdach zbliżających się do skrzyżowania.

    Par. 1.2 Ilekroc w rozporzadzeniu jest mowa o:

    1) drodze z pierwsze?stwem -- rozumie si?? przez to
    drog?? oznakowana jako droga z pierwsze?stwem,
    na ktorej kierujacy zbliżajacy si?? do skrzy˝owania
    ma pierwsze?two w stosunku do kierujacych zbli-
    żajacych si?? do skrzy˝owania droga oznakowana
    jako podporzadkowana;

    2) drodze podporzadkowanej --rozumie si?? przez

  • 163. Data: 2018-06-14 20:50:38
    Temat: Re: Rowerzysci
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 14:56, Malkoit pisze:

    > Weź pod uwagę, że ja cały czas pisze o jednym znaku,
    > a ty cały czas piszesz o znakach (wielu znakach).
    >
    > Ja piszę o znaku "ustąp pierwszeństwa" i on obowiązuje
    > dla całej DROGI przed skrzyżowaniem,
    > bo tak wynika z PoRD; DROGI, czyli takze dla drogi dla rowerów.
    > Oczywiście, nie jest to napisane wprost. W poprzednich postach pisałem
    > szczegółowo dlaczego tak jest i skąd to wynika.

    Wskaż zapis w PoRD, że tylko znak "ustąp pierwszeństwa" ustawiony przy
    jezdni dla samochodów obowiązuje także na DDR przebiegającej obok, a
    pozostałe znaki już nie.

    Zgodnie z Twoim tokiem myślenia to wszystkie znaki tam ustawione powinny
    także i obowiązywać na DDR np. znak B-9 (zakaz wjazdu rowerów), a taki
    znak zawsze stoi przy jezdni dla samochodów jeżeli obok przebiega DDR.

    To o czym piszesz to są tylko i wyłącznie nieudolne interpretacje.
    Niekoniecznie Twoje, bo nawet sądy mają z tym problem.

    Problem jest niestety bardziej złożony. Dam Ci przykład z mojej wsi.

    Jest droga podporządkowana, którą przecina 2-pasmowa droga z
    pierwszeństwem. Wzdłuż drogi podporządkowanej po prawej jej stronie
    przebiega linia tramwajowa. Za linią tramwajową znajduje się chodnik dla
    pieszych oraz droga rowerowa. Jadąc drogą dla rowerów nie jesteś w
    stanie dobrze widzieć oznakowania.

    Dlaczego?

    Ano dlatego, że znaki są zasłaniane przez tramwaje, drzewa i wysoki
    żywopłot, a ponadto znaki przy jezdni są usytuowane w pozycji lekko
    przekręconej w kierunku środka jezdni. Dlatego rowerzysta jadąc DDR może
    w ogóle ich nie widzieć. Skoro ich nie widzi to jak można wymagać, aby
    się do nich stosował?

    Jadąc tą samą DDR z przeciwnego kierunku są jeszcze większe jaja, bo tam
    przed skrzyżowaniem jest o wiele szerzej. Nie dość, że pas DDR oddziela
    od ustawionych znaków chodnik, linia tramwajowa, 2 pasy ruchu dla
    przeciwnego kierunku, szeroki pas zieleni o szerokości co najmniej
    jednego pasa ruchu, a następnie 5 pasów ruchu.

    Wytłumacz mi więc jak rowerzysta ma zauważyć znak "ustąp pierwszeństwa"?

    Nie ma najmniejszych szans. Dlatego rowerzystów nie mogą obowiązywać
    znaki, których nie mają szans zauważyć. Aby egzekwować znak "ustąp
    pierwszeństwa" musi on być powtórzony w miejscu widocznym dla
    rowerzystów. Jeżeli tego powtórzonego znaku nie ma to rowerzysta może
    olać sikiem prostym znak, który stoi w niewidocznym dla niego miejscu.

    Ponadto jest jeszcze "druga strona medalu". Rowerzysta, który wjedzie na
    przejazd rowerowy natychmiast nabywa pierwszeństwo przejazdu, bo tak też
    stanowi PoRD, które także nie zabrania mu wjeżdżania bezpośrednio przed
    jadący pojazd. Nabywa pierwszeństwo niezależnie czy od tego czy przecina
    drogę podporządkowaną czy też drogę z pierwszeństwem.

    Reasumując. Teoretycznie kierowca na drodze głównej ma pierwszeństwo
    przed rowerzystą, ale w praktyce zawsze musi ustąpić pierwszeństwa
    rowerzyście.

    Po co więc to bicie piany i udowadnianie czegoś co tylko może przynieść
    więcej złego niż dobrego. Weźmiesz na siebie odpowiedzialność jak któryś
    na tej grupie weźmie sobie głęboko do serca Twoje słowa i zacznie
    egzekwować swoje teoretyczne pierwszeństwo?

  • 164. Data: 2018-06-14 20:55:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]

    > (a czemu nie - wszak czesc drogi z ktora sie krzyzuje), to rowerzystka
    > niech ma pretensje o niewlasciwe oznakowanie, ktore doprowadzilo do

    Ale rowerzystka wjeżdżając na przejazd rowerowy nabyła bezwzględne
    pierwszeństwo przed samochodem. Kierowca samochodu nie dostosował się do
    przepisów PoRD.

  • 165. Data: 2018-06-14 21:07:23
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 15:26, Malkoit pisze:
    > Kierowca musi reagować przed wjazdem na skrzyzowanie.
    > Rowerzysta, zanim wjedzie na przejazd, też musi myśleć
    > i ewentualnie zwolnić/zatrzymać się, jeżeli prawo wymaga
    > udzielenia pierwszeństwa.

    Dlatego w PoRD powinien znaleźć się zapis o bezwzględnym zatrzymaniu się
    rowerzystów przed wjazdem na przejazd rowerowy.
    Tylko dzięki temu kierowca ma szanse na zauważenie w porę rowerzysty
    oraz bezpieczne udzielenie mu lub nieudzielenie pierwszeństwa.

    > Jeżeli rowerzystka wtargnęła, to kierowca miał małe szanse,
    > nawet gdyby wcześniej zwolnił.

    Rowerzystka nie wtargnęła, bo nie mogła wtargnąć, gdyż PoRD nie
    przewiduje takiego czynu/pojęcia w stosunku do rowerzystów.
    Ponadto PoRD nie zabrania rowerzyście na wjazd bezpośrednio przed jadący
    pojazd tak jak jest to z pieszymi.
    Jak myślisz dlaczego? Bo rowerzysta ma bezwzględne pierwszeństwo na
    przejeździe, a kierujący samochodem bezwzględny obowiązek ustąpienia
    pierwszeństwa.

    > Najlepiej by było, gdyby znak stał przy drodze dla rowerów.

    Znak powinien być powtórzony przy DDR. Jeżeli go tam nie ma, a ten przy
    jezdni dla samochodów nie jest dobrze widoczny to znak ten nie
    obowiązuje dla rowerzystów na DDR.

  • 166. Data: 2018-06-14 21:17:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ale rowerzystka wjeżdżając na przejazd rowerowy nabyła bezwzględne
    >pierwszeństwo przed samochodem. Kierowca samochodu nie dostosował się
    >do przepisów PoRD.

    To przepis ogolny, ktory moze byc zmieniony znakiem.
    A samochod jechal po drodze z pierwszenstwem.

    Czy z pierwszenstwem takze przed rowerzystami ... ja nie wiem, ale
    uzasadnij lepiej, ze nie ;-)

    J.

  • 167. Data: 2018-06-14 21:25:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 21:17, J.F. pisze:

    > To przepis ogolny, ktory moze byc zmieniony znakiem.
    > A samochod jechal po drodze z pierwszenstwem.
    >
    > Czy z pierwszenstwem takze przed rowerzystami ... ja nie wiem, ale
    > uzasadnij lepiej, ze nie ;-)

    Wszystko zależy od tego czy znak "ustąp pierwszeństwa" jest umieszczony
    w takim miejscu, aby rowerzysta mógł go zauważyć.

    Jeżeli znak nie jest dobrze widoczny to musi być powtórzony w miejscu,
    gdzie będzie widoczny dla rowerzysty.

    Znaki, które są niewidoczne nie zobowiązują.

  • 168. Data: 2018-06-14 21:42:34
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Wskaż zapis w PoRD, że tylko znak "ustąp pierwszeństwa" ustawiony przy
    > jezdni dla samochodów obowiązuje także na DDR przebiegającej obok, a
    > pozostałe znaki już nie.

    O znaku "ustąp pierwszeństwa" napisałem już duzo i obszernie,
    a o pozostałych znakach niech pisze kto inny.
    O innych znakach pisał Akarm i jeszcze ktoś.

    > Zgodnie z Twoim tokiem myślenia to wszystkie znaki tam ustawione powinny
    > także i obowiązywać na DDR np. znak B-9 (zakaz wjazdu rowerów), a taki
    > znak zawsze stoi przy jezdni dla samochodów jeżeli obok przebiega DDR.

    Znak B-9 dotyczy JEZDNI. Podobnie jest z B-2 o którym pisał Akarm i ja.
    Natomiast znak A-7 dotyczy DROGI przed skrzyżowaniem.
    W skład DROGI wchodzi także droga dla rowerów.

> [...]
    > ogóle ich nie widzieć. Skoro ich nie widzi to jak można wymagać, aby się

    Wątpię, aby ktoś wymagał.

> [...]
    > a następnie 5 pasów ruchu.
    >
    > Wytłumacz mi więc jak rowerzysta ma zauważyć znak "ustąp pierwszeństwa"?

    Pytanie do władz lokalnych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu
    drogowego.

> [...]
    > Jeżeli tego powtórzonego znaku nie ma to rowerzysta może olać sikiem
    > prostym znak, który stoi w niewidocznym dla niego miejscu.

    Zgadzam się z toba i to samo napisałem już w jednym z postów.

> [...]
    > przejazd rowerowy natychmiast nabywa pierwszeństwo przejazdu, bo tak też
    > stanowi PoRD, które także nie zabrania mu wjeżdżania bezpośrednio przed

    Prawo tez "nie zabrania" jednemu pojazdowi wjeżdżania bezpośrednio
    przed inny jadacy pojazd. Zastanów się, dlaczego nie wjeżdżają ?
    Rower też jest pojazdem.

> [...]
    > rowerzystą, ale w praktyce zawsze musi ustąpić pierwszeństwa rowerzyście.
    >
    > Po co więc to bicie piany i udowadnianie czegoś co tylko może przynieść

    Wygląda że coś nie zrozumiałeś ?
    Konkretnie, co może przynieść więcej złego niż dobrego ?

    > Weźmiesz na siebie odpowiedzialność jak któryś na tej grupie weźmie sobie
    > głęboko do serca Twoje słowa i zacznie egzekwować swoje teoretyczne
    > pierwszeństwo?

    Kto ma teoretyczne pierwszeństwo, kiedy i gdzie ?
    i dlaczego przypisujesz mnie jakieś teoretyczne pierwszenstwo ?

  • 169. Data: 2018-06-14 21:54:44
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

> [...]
    > takiego czynu/pojęcia w stosunku do rowerzystów.
    > Ponadto PoRD nie zabrania rowerzyście na wjazd bezpośrednio przed jadący

    PoRD nakłada na rowerzystę obowiązek ustapienia pierwszeństwa
    innym pojazdom w wielu miejscach. Jeżeli rowerzysta tego nie uczyni
    i dojdzie do wypadku, to znaczy ze rowerzysta wtargnął.

  • 170. Data: 2018-06-14 22:08:26
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Ale rowerzystka wjeżdżając na przejazd rowerowy nabyła bezwzględne
    > pierwszeństwo przed samochodem.

    Rowerzystka, przed wjazdem na przejazd, miała obowiązek udzielić
    pierwszeństwa nadjeżdżającemu samochodowi.