  • 1. Data: 2018-06-09 19:36:07
    Temat: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Z nowymi przepisami zakazującymi wjazdu do centr miast,
    co zrobili? dizle trują, to zakażmy wszystkim samochodom
    spalinowym wjazdu za wyjątkiem wodorowych i elektrycznych :(
    tzn można wjechać ale trzeba za to zapłacić :(
    Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać nad ich głupotą, udowodniono już jest
    że to nie samochody u nas odpowiadają za smog ale oni wiedzą lepiej.
    https://moto.wp.pl/diesle-truja-niezaleznie-od-normy
    -euro-problem-stanowi-emisja-rakotworczych-zwiazkow-
    6260554258933889a

    najciekawsze cytaty z artykułu dla nieklikających.

    "Sejm zaaprobował możliwość tworzenia w polskich miastach stref wolnych
    od samochodów spalinowych. Niepotrzebnie. Według najnowszych badań
    wystarczy zakazać wjazdu do centrów samochodom z silnikami Diesla, nawet
    tym zupełnie nowym, by ograniczyć ryzyko zachorowań na raka."

    Co mówi nauka?

    Powiązanie pomiędzy powstawaniem smogu, a tym, co wydobywa się z rur
    samochodów osobowych, jest stosunkowo niewielkie. W raporcie "Stan
    środowiska w Polsce. Sygnały 2016" czytamy: "Największy problem
    środowiskowy stanowią przekroczenia poziomu dopuszczalnego dla pyłu
    zawieszonego PM10 i PM2,5. (...) Stężenia pyłu zawieszonego mierzone na
    stacjach komunikacyjnych są nieco wyższe niż na stacjach tła miejskiego,
    które nie znajdują się pod bezpośrednim wpływem emisji z transportu
    samochodowego. Jednak i w tym przypadku decydujący wpływ na stężenia
    mają emisje pochodzące ze spalania paliw w sektorze komunalno-bytowym i
    warunki meteorologiczne".

    W 2012 r. Światowa Organizacja Zdrowia oficjalnie potwierdziła, że
    spaliny z silników Diesla są rakotwórcze. Dokładniej chodzi o zawarte w
    nich tlenki azotu (NOx).

    Nie ma czystych diesli

    Z raportu Międzynarodowej Rady Czystego Transportu (ICCT) wynika, że
    emisja NOx przekracza europejskie normy w stu procentach testowanych
    samochodów z silnikiem Diesla spełniających normę Euro 5 lub niższą. W
    przypadku samochodów realizujących wytyczne Euro 6, odsetek ten wyniósł
    91 proc.

    Zgodnie z prawem samochody spełniające normę Euro 6 w teście
    laboratoryjnym muszą emitować nie więcej niż 0,06 g NOx na km w
    przypadku aut benzynowych i nie więcej niż 0,08 g NOx na km dla diesli.
    W przypadku testów drogowych powinno to być odpowiednio 0,126 oraz 0,168
    g NOx na km. Z badań przedstawionych przez ICCT wynika, że emisja NOx w
    rzeczywistych warunkach w przypadku ok. 45 proc. testowanych samochodów
    z silnikiem Diesla spełniających normę Euro 6 przekraczała 0,5 g/km.
    Najgorsze samochody przekraczały europejskie normy 18-krotnie. Mowa tu
    jednak wyłącznie o najnowszych autach. Norma Euro 6 obowiązuje od
    września 2014 r. Jak wygląda to w przypadku starszych aut, łatwo sobie
    wyobrazić.

    Benzyna znacznie lepsza

    Przeprowadzone w rzeczywistych warunkach testy samochodów benzynowych
    wypadły znacznie lepiej. Czerwony znaczek ICCT, oznaczający znaczne
    przekroczenie europejskich norm, otrzymały wszystkie diesle spełniające
    normę Euro 5 lub starszą i 91 proc. diesli z normą Euro 6. W przypadku
    samochodów benzynowych w ogóle nie pojawił się on w grupie aut
    spełniających normę Euro 6 (obowiązującą od 2014 r.).

    Jeśli chodzi o starsze samochody benzynowe, to na czerwoną notę
    zasłużyło jedynie 4 proc. samochodów benzynowych spełniających normę
    Euro 5 (od września 2009 r.) oraz 8 proc. aut z normą Euro 4 (od 2005
    r.). Znacznie gorzej było w przypadku samochodów benzynowych
    spełniających normę Euro 3. Tu czerwony znaczek należał się już 44 proc.
    aut z silnikiem benzynowym.

    Z raportu ICCT wynika prosty wniosek. Dbałość o jakość powietrza w
    miastach powinna się przejawiać w zakazie poruszania się po centrum w
    samochodach z silnikiem Diesla. Polski pomysł wyłączenia ze śródmieści
    wszystkich samochodów spalinowych jest zbyt radykalny. Oznacza on
    komunikacyjny paraliż również dla posiadaczy aut benzynowych, czyli
    tych, którzy w świetle nowych badań są szczątkowo odpowiedzialni za
    obecność niebezpiecznych substancji w powietrzu. Co prawda produkują one
    CO2, ale jego emisja jest problemem globalnym, z którym nie powinno się
    walczyć tylko lokalnie.

    Tymczasem według ICCT w ruchu miejskim obecność diesli powinna być
    poważnie ograniczona bez względu na spełnianą przez nie normę. Dotyczy
    to również zupełnie nowych samochodów.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2018-06-09 20:40:35
    Temat: Re: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > emisja NOx przekracza europejskie normy w stu procentach testowanych
    > samochodów z silnikiem Diesla

    Jak ktoś chemię w szkole przespał (a wśród posłów to chyba większosć
    przespała nie tylko chemię), to wie, że NOx powstaja przy dużej
    temperaturze. Wysoka temp spalin jest potrzebna do poprawnej pracy
    katalizatora. Charakterystyczny zapach NOx ciągnie się głównie za
    nowoczesnymi autami. Mój 20 letni diesel co najwyżej dymił przed
    regeneracja głowicy i wtrysków, ale raczej niewiele NOx powstawało.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2018-06-09 21:07:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 Jun 2018 20:40:35 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

> [...]
    > temperaturze. Wysoka temp spalin jest potrzebna do poprawnej pracy
    > katalizatora. Charakterystyczny zapach NOx ciągnie się głównie za
    Podziwiam wnioskowanie :)

    > Mój 20 letni diesel co najwyżej dymił przed
    > regeneracja głowicy i wtrysków, ale raczej niewiele NOx powstawało.
    Oraz optymizm :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2018-06-10 09:39:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 19:36, Janusz pisze:
    > Z nowymi przepisami zakazującymi wjazdu do centr miast,
    > co zrobili?

    Ale o co chodzi, z jakimi przepisami zrobili?
    Gdzie masz te przepisy zakazujące wjazdu?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 5. Data: 2018-06-10 11:47:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > nowoczesnymi autami. Mój 20 letni diesel co najwyżej dymił przed
    > regeneracja głowicy i wtrysków, ale raczej niewiele NOx powstawało.

    To po co te katalizatory daja - zeby NOx produkowac ?

    Wysoka temperatura jest potrzebna w cylindrze, aby silnik mial wysoka
    sprawnosc, a diesel ma wysoka.

    Oprocz temperatury potrzebne sa jeszcze azot i tlen.
    Azotu nie brakuje ... a tlen ... benzyniak pracuje na mieszance o
    odpowiednim skladzie i tlenu w spalinach prawie nie ma.
    Diesel ma jednak duzy nadmiar powietrza - chyba, ze ma pedal w
    podlodze.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Catalytic_converter

    J.

  • 6. Data: 2018-06-10 12:01:13
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > https://moto.wp.pl/diesle-truja-niezaleznie-od-normy
    -euro-problem-stanowi-emisja-rakotworczych-zwiazkow-

    Przeszarżowali tylko z tym że można truć o ile za to się zapłaci.
    Natomiast wcześniej czy później trzeba jakoś sytuację uzdrowić, czyli w
    ogóle nie wpuszczać do miast prywatnych pojazdów spalinowych. Nie ma
    znaczenia diesel, benzyna czy gaz - trują i smrodzą przecie wszystkie.

  • 7. Data: 2018-06-10 15:38:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-06-2018 o 12:01, Trybun pisze:

    > Natomiast wcześniej czy później trzeba jakoś sytuację uzdrowić, czyli w
    > ogóle nie wpuszczać do miast prywatnych pojazdów spalinowych.

    Najlepiej w ogóle ludzi nie wpuszczać.
    Tylko konto do wpłacania podatków przesłać i takie miasto byłoby super
    dla władzy.....

  • 8. Data: 2018-06-10 15:54:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 12:01, Trybun pisze:
> [...]
    > Natomiast wcześniej czy później trzeba jakoś sytuację uzdrowić, czyli w
    > ogóle nie wpuszczać do miast prywatnych pojazdów spalinowych.
    A autobusy to fiołkami pewnie pachną.
    Najlepiej ogrodzić i wody napuścić, po co nam centra miast?

    Nie ma
    > znaczenia diesel, benzyna czy gaz - trują i smrodzą przecie wszystkie.

    Ale jedne mniej drugie więcej, więc z ekologią nie ma to nic wspólnego,
    to tylko skok na dodatkową kasę od kierowców.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 9. Data: 2018-06-10 16:05:56
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 09:39, Akarm pisze:

    > Ale o co chodzi, z jakimi przepisami zrobili?
    "Sejm zaaprobował możliwość tworzenia w polskich miastach stref wolnych
    od samochodów spalinowych."
    "Posłowie poparli nowelizację ustawy o biokomponentach i biopaliwach
    ciekłych, która wprowadza możliwość tworzenia przez samorządy stref
    czystego transportu. Zgodnie z procedowanym prawem do takich stref
    bezkarnie mogliby wjeżdżać jedynie kierowcy samochodów o napędzie
    elektrycznym lub wodorowym.

    Pozostali zmotoryzowani mogliby się w nich poruszać wyłącznie po
    uiszczeniu opłaty, wynoszącej 2,5 zł za godzinę. Strefy miałyby być
    płatne w dni powszednie od godz. 9 do 17. Co ważne, opłaty za wjazd będą
    stanowić dochód gmin, "

    > Gdzie masz te przepisy zakazujące wjazdu?
    Spokojnie, jak już sejm o tym myśli to reszta to pestka,
    będą szybciej niż myślisz.
    Miasta na to chętnie pójdą bo odkorkują trochę centrum poza tym trochę
    grosza do kasy wpadnie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2018-06-10 17:13:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 16:05, Janusz pisze:

> [...]

    [...]

    > Spokojnie, jak już sejm o tym myśli to reszta to pestka,
    > będą szybciej niż myślisz.
    > Miasta na to chętnie pójdą bo odkorkują trochę centrum poza tym trochę
    > grosza do kasy wpadnie.

    Ponawiam pytanie:
    Gdzie masz te przepisy o których poinformowałeś - te nowe przepisy
    zakazujące wjazdu do centrów miast? No bo chyba nie jesteś kretynem
    informującym o zakazach, których nie ma, prawda?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/