  • 1. Data: 2018-06-09 22:00:05
    Temat: Rowerzyści na drogach...
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    Codziennie obserwuję to samo: piękna nowa droga dla rowerów a posiadacz
    kolarki (w zasadzie tylko i wyłącznie) sunie asfaltową ulicą równolegle
    do drogi rowerowej. Dziś spotkałem nawet grupę treningową poruszającą
    się w ten sposób. Czy jest jakiś przepis, który uprawnia "kolarki" lub
    całe ich grupy do nie korzystania ze ścieżek rowerowych?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-06-09 22:13:55
    Temat: Re: Rowerzyści na drogach...
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2018-06-09 o 22:00, Marek S pisze:

    > Czy jest jakiś przepis, który uprawnia "kolarki" lub
    > całe ich grupy do nie korzystania ze ścieżek rowerowych?

    Zdrowy rozsądek. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 3. Data: 2018-06-09 22:53:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 9 Jun 2018 22:00:05 +0200, Marek S napisał(a):

> [...]
    > się w ten sposób. Czy jest jakiś przepis, który uprawnia "kolarki" lub
    > całe ich grupy do nie korzystania ze ścieżek rowerowych?

    Ten sam który "uprawnia" kierowców lepszych aut do jeżdżenia więcej niż
    ubowiązujący limit prędkości - czyli wdupiemienie przepisów :)

  • 4. Data: 2018-06-09 22:54:39
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 22:53, Tomasz Pyra pisze:

    > Ten sam który "uprawnia" kierowców lepszych aut do jeżdżenia więcej niż
    > ubowiązujący limit prędkości - czyli wdupiemienie przepisów :)

    Jakich lepszych ?

  • 5. Data: 2018-06-09 23:51:02
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    W dniu 09.06.2018 o 22:00, Marek S pisze:
> [...]
    > się w ten sposób. Czy jest jakiś przepis, który uprawnia "kolarki" lub
    > całe ich grupy do nie korzystania ze ścieżek rowerowych?

    U nas jak zwykle, nakombinują się ze ścieżkami a potem życie to
    weryfikuje. No i szosowcy dla których 40km/h to nic nadzwyczajnego
    olewają ścieżki.

    Rozwiązania są dużo prostsze. Tak np. robi się to w Budapeszcie :

    https://goo.gl/maps/M9FRmG5s2jq

    Dla nas kosmos i strach.
    Byłem w szoku jak goście za mną jechali samochodem 100m aby skręcić w
    prawo.
    U nas byłoby wyprzedzenie + ostre hamowanie i skręt, plus ostre
    hamowanie rowerzysty.
    Mętalność mamy kiepską. No i rozwiązania ze ścieżkami dostosowane do
    mętalności.

  • 6. Data: 2018-06-09 23:55:14
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > do drogi rowerowej.
    > Czy jest jakiś przepis, który uprawnia "kolarki" lub całe ich
    > grupy do nie korzystania ze ścieżek rowerowych?

    Może mają zezwolenie zarządcy drogi ?

  • 7. Data: 2018-06-10 14:36:26
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2018-06-09 o 23:55, Malkoit pisze:
    > Może mają zezwolenie zarządcy drogi ?
    Że co mają?
    Zezwolenie odstępstwa od PoRD?

  • 8. Data: 2018-06-10 14:39:14
    Od: Jawi <g...@b...pl>

> [...]
    > się w ten sposób. Czy jest jakiś przepis, który uprawnia "kolarki" lub
    > całe ich grupy do nie korzystania ze ścieżek rowerowych?
    Korzystam ze ścieżek, dla mnie są wygodne. W większości przypadków bo
    czasami mam wrażenie, ze na pewno nie projektował ich ktoś kto siedział
    na rowerze. Jestem też kierowcą.
    Natomiast nie wyobrażam sobie jazdy kolarką po ścieżce.

  • 9. Data: 2018-06-10 15:24:51
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-10 o 14:39, Jawi pisze:
    > Natomiast nie wyobrażam sobie jazdy kolarką po ścieżce.

    A ja sobie nie wyobrażam jazdy jezdnią i jadę po chodniku.
    (oczywiście gdy ścieżki rowerowej nie ma i ustępując pieszym)

    I na co to jest dowód?
    Że prawo znowu rozmija się z rzeczywistością i zdrowym rozsądkiem

  • 10. Data: 2018-06-10 15:46:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

> [...]
    > się w ten sposób. Czy jest jakiś przepis, który uprawnia "kolarki" lub
    > całe ich grupy do nie korzystania ze ścieżek rowerowych?

    Oczywiście że nie ma.