  • 191. Data: 2018-06-21 17:18:09
    Temat: Re: Rowerzysci. Pierwszeństwo.
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5b2bbbb0$0$605$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > drogowym, ich znaczenie i zakres obowiązywania.
    >
    > 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
    >
    > 2) drodze podporządkowanej -- rozumie się przez to drogę oznakowaną jako
    > droga podporządkowana, na której kierujący zbliżający się do skrzyżowania
    > jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa kierującym
    > zbliżającym się do skrzyżowania drogą oznakowaną jako droga z
    > pierwszeństwem;
    > ---
    >
    > I teraz proponuję wbić sobie to wszystko do łba i nie zawracać tutaj
    > więcej głowy bredniami o ustępowaniu pierwszeństwa przez rowerzystów na

    Zawsze pisałem, że rowerzysta ma pierwszeństwo, jeżeli znajduje się
    na przejeździe dla rowerów.

    To teraz napisz co ma robić rowerzysta zanim wjedzie na przejazd,
    w zwiazku z ewentualną koniecznością udzielenia pierwszeństwa
    pojazdowi nadjeżdźajacemu.

  • 192. Data: 2018-06-21 18:00:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 17:18, Malkoit pisze:
> [...]
    >
    > To teraz napisz co ma robić rowerzysta zanim wjedzie na przejazd,
    > w zwiazku z ewentualną koniecznością udzielenia pierwszeństwa

    Rowerzysta jadący drogą dla rowerów, zanim wjedzie na przejazd dla
    rowerzystów ma robić to, co mu nakazuje Prawo o Ruchu Drogowym. Czyli
    trzymać kierownicę i jechać drogą dla rowerów a nie chodnikiem. I to
    jest wszystko, do czego zobowiązuje rowerzystów PoRD przed wjazdem na
    przejazd.
    Albowiem rowerzysta zanim wjedzie na przejazd nie ma żadnej "ewentualnej
    konieczności udzielenia pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu". Za to
    rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe dla rowerzystów ZAWSZE!

    Rowerzysta nie powinien wjeżdżać na przejazd bezpośrednio przed
    nadjeżdżający pojazd, może to przypłacić utratą zdrowia a nawet życia. Z
    tego samego powodu pieszy nie powinien wchodzić na przejście
    bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd. I z tego samego powodu
    samochodem nie powinno się wjeżdżać przed nadjeżdżający pojazd, nawet
    jeśli on jedzie na czerwonym.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 193. Data: 2018-06-21 21:08:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 18:00, Akarm pisze:

> [...]
    > "ewentualnej konieczności udzielenia pierwszeństwa pojazdowi
    > nadjeżdżającemu". Za to rowerzysta ma pierwszeństwo na przejeździe dla

    Nie do końca. Rowerzysta na drodze podporządkowanej musi ustąpić
    pierwszeństwa pojazdom na drodze głównej. Ale, żeby miał obowiązek
    podporządkowania się to musi mieć umieszczone stosowne znaki drogowe w
    miejscu widocznym.
    Kierowca dojeżdżając do jakiegokolwiek przejazdu rowerowego musi
    zachować szczególną ostrożność i być przygotowanym na to, że rowerzysta
    wjedzie na ten przejazd. Musi też mu ustąpić pierwszeństwa przejazdu.
    Nie może z góry zakładać, że jeżeli jedzie drogą z pierwszeństwem to ma
    pierwszeństwo.

    > Rowerzysta nie powinien wjeżdżać na przejazd bezpośrednio przed
    > nadjeżdżający pojazd,

    Tyle, że prawodawca takie zapisu nie ustanowił.
    Dlaczego?

    > może to przypłacić utratą zdrowia a nawet życia.

    Ale to oczywista oczywistość.

    > Z tego samego powodu pieszy nie powinien wchodzić na przejście
    > bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd.

    Ale pieszy w odróżnieniu od rowerzysty ma taki zapis.
    Dlaczego?

    > I z tego samego powodu samochodem nie powinno się wjeżdżać przed
    > nadjeżdżający pojazd, nawet jeśli on jedzie na czerwonym.

    To też jest oczywista oczywistość.

    Jest jednak pewne "ale". Są krzyżowania przed którymi nie stawia się
    znaku "droga z pierwszeństwem". Są tylko znaki "ustąp pierwszeństwa".

    Dlaczego?

    Czy kierowca jadący taką umowną drogą z pierwszeństwem, przy której nie
    ma znaku "droga z pierwszeństwem" ma prawo zawsze zakładać, że zawsze ma
    pierwszeństwo?

    Otóż nie!

    Ma się zachować tak jakby zbliżał się skrzyżowania równorzędnego i
    dopiero po upewnieniu się, że ma pierwszeństwo ma prawo skorzystać z
    tego pierwszeństwa. Takie oznakowanie stosuje się tam, gdzie nie ma
    możliwości zadbać o stan tego oznakowania oraz o jego czytelność. Jeżeli
    znak "ustąp pierwszeństwa" jest nieczytelny to kierowca nie musi się
    stosować do tego znaku. Ale to, żeby się stał nieczytelny jest dość trudne.

    Po to właśnie 3 znaki spośród wszystkich mają odmienny kształt, który
    umożliwia rozpoznanie tych znaków zarówno od tyłu jak wtedy, kiedy są
    zaśnieżone. Te znaki to:

    1. "ustąp pierwszeństwa"

    2. "stop"

    3. "droga z pierwszeństwem"

  • 194. Data: 2018-06-21 21:40:13
    Od: WS <L...@c...pl>

  • 195. Data: 2018-06-21 21:45:32
    Od: WS <L...@c...pl>

> [...]

    > Pierwszeństwa można udzielić tylko i wyłącznie: na skrzyżowaniu, na
    > przejeździe dla rowerzystów, na przejściu dla pieszych.

    nie jest to prawda, jeszcze np.

    Art.22.4.Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
    wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    CBDU ;)

    WS

  • 196. Data: 2018-06-21 22:15:46
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 21:08, Uzytkownik pisze:

    > Nie do końca.

    Do końca.
    Rowerzysta na przejeździe dla rowerzystów ma pierwszeństwo ZAWSZE!
    Nie ma ŻADNYCH(!) odstępstw od tego.

> [...]
    > pierwszeństwa pojazdom na drodze głównej. Ale, żeby miał obowiązek
    > podporządkowania się to musi mieć umieszczone stosowne znaki drogowe w

    Jak każdy użytkownik na tej jezdni, wszyscy mają te same prawa i obowiązki..
    Ale my tu akurat nie o tym, tylko o rowerzystach na przejeździe.

    > Jest jednak pewne "ale". Są krzyżowania przed którymi nie stawia się
    > znaku "droga z pierwszeństwem". Są tylko znaki "ustąp pierwszeństwa".
    >
    > Dlaczego?

    Dlatego, że znaków "droga z pierwszeństwem" można nie powtarzać, jeśli
    odległości między skrzyżowaniami ze znakiem są do 50 m.

    > Czy kierowca jadący taką umowną drogą z pierwszeństwem, przy której nie
    > ma znaku "droga z pierwszeństwem" ma prawo zawsze zakładać, że zawsze ma
    > pierwszeństwo?
    >
    > Otóż nie!

    Otóż tak!
    Jadąc drogą z pierwszeństwem (żadną "umowną") kierowca wie, że na
    skrzyżowaniu ma pierwszeństwo. Gwarantują mu to przepisy.

> [...]
    > tego pierwszeństwa. Takie oznakowanie stosuje się tam, gdzie nie ma
    > możliwości zadbać o stan tego oznakowania oraz o jego czytelność.

    Jest to tzw. trzecia prawda.

    > Jeżeli
    > znak "ustąp pierwszeństwa" jest nieczytelny to kierowca nie musi się
    > stosować do tego znaku. Ale to, żeby się stał nieczytelny jest dość trudne.

    Nie. Nie jest trudne.
    To jest po prostu niemożliwe.

    > Po to właśnie 3 znaki spośród wszystkich mają odmienny kształt, który
    > umożliwia rozpoznanie tych znaków zarówno od tyłu jak wtedy, kiedy są
> [...]

    I właśnie dlatego niemożliwe jest, żeby znak znak "ustąp pierwszeństwa"
    stał się nieczytelny.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/