  • 41. Data: 2018-06-11 17:31:19
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    news:5b1e937c$0$618$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Malkoit" napisał w wiadomości grup

    > A to zalezy jak interpretowac.
    > Jesli jak piszesz - miala ustapic pierwszenstwa, to na przejazd mogla
    > wjechac, byle sie na pierwszym pasie ruchu zatrzymala i pozwolila
    > samochodowi przejechac.

    Sprawdź w PoRD co to znaczy "ustapienie pierwszenstwa",
    to bedziesz wiedział jak interpretować.

  • 42. Data: 2018-06-11 17:32:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Malkoit" napisał w wiadomości grup

    >Znak dotyczy uzytkowników drogi. W sklad drogi wchodzi też droga
    >dla rowerów, czyli rowerzysta ma obowiązek ustapic pierwszeństwa
    >zanim wjedzie na skrzyżowanie.

    Jesli dotyczy ... to wyjatkowo kiepsko umieszczony ...

    >Znak dotyczy drogi, czyli drogi dla rowerów też, bo DDR
    >jest elementem drogi.

    >Par. 1 Rozporzadzenia o znakach i sygnałach :

    >2. Ilekroc w rozporzadzeniu jest mowa o:
    >2) drodze podporzadkowanej --rozumie si?? przez to
    >drog?? oznakowana jako droga podporzadkowana,
    >na ktorej kierujacy zbli˝ajacy si?? do skrzy˝owania
    >jest obowiazany ustapic pierwsze?twa kierujacym
    >zbli˝ajacym si?? do skrzy˝owania droga oznakowana
    >jako droga z pierwsze?twem;

    § 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej
    stronie jezdni lub nad jezdnia dotyczy kierujacych
    znajdujacych si´ na wszystkich pasach ruchu; je˝eli
    jednak znaki sa umieszczone nad poszczególnymi pasami
    ruchu, to znak dotyczy tylko kierujacych znajdujacych
    si´ na pasie, nad którym znak jest umieszczony.
    Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni lub
    pasów ruchu stanowi powtórzenie znaku umieszczonego
    po prawej stronie, chyba ˝e przepisy szczególne
    stanowia inaczej.

    No i sie zastanawiam ... DDR to kolejny pas ruchu ?

    A jeszcze
    7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony
    znakami drogowymi;

    Wiec mysle, ze bezpieczniej bedzie udzielic rowerzyscie pierwszenstwa,
    chyba ze jestes sedzia sadu najwyzszego, albo choc profesorem prawa,
    albo napisales pare artytułow do "PnD" ...

    J.

  • 43. Data: 2018-06-11 17:39:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Malkoit" napisał w wiadomości grup
    n Użytkownik "Malkoit" napisał w wiadomości grup

    >Sprawdź w PoRD co to znaczy "ustapienie pierwszenstwa",
    >to bedziesz wiedział jak interpretować.

    Doskonale pamietam
    "ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu
    albo istotnej zmiany prędkości,"

    Na pierwszy pas moze wjechac, skoro ten z prawej jedzie dopiero
    drugim.

    Chyba, ze uwazasz iz juz wjechanie na pierwszy pas zmusza samochod do
    hamowania ... a na jakiej podstawie ?

    J.

  • 44. Data: 2018-06-11 17:41:05
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 11.06.2018 o 12:55 Malkoit <g...@f...pl> pisze:

    > Znak "Ustąp pierwszenstwa" przed skrzyzowaniem dotyczy
    > wszystkich pojazdów.

    Nawet jeśli znajduje się tylko po prawej stronie drogi?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 45. Data: 2018-06-11 17:44:56
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 11.06.2018 o 17:41 Kubuś Puchatek <k...@k...org> pisze:

    > Nawet jeśli znajduje się tylko po prawej stronie drogi?
    >
    > Pozdrawiam
    > Kamil

    Tfu, miało być "tylko po lewej stronie drogi"
    Nie wyspany jestem

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 46. Data: 2018-06-11 17:48:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 16:49, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wolno jej było wjechać na przejazd dla rowerów, bo miała obowiązek
    > zastosować się do znaku "ustąp pierwszeństwa", czyli zwolnić
    > lub zatrzymac i przepuścić samochód na głównej.

    > Tylko wtedy gdy jest na przejeździe. Zanim wjedzie na przejazd to musi
    > udzielic pierwszeństwa innym, jezeli prawo tego wymaga.
    > Droga dla rowerów jest elementem drogi, rower jest pojazdem,
    > a rowerzysta jest kierującym i obowiązują przepisy pierwszeństwa
    > jak pozostałych kierowców.
    > Rowerzysta to nie święta krowa.

    Bzdury piszesz i już nawet nie mam ochoty po raz enty Ci tego tłumaczyć.

    Żebyś się kiedyś nie zdziwił jak znajdziesz się w takiej sytuacji jako
    kierowca. Obyś tylko nie zabił rowerzysty, bo wtedy pójdziesz do pierdla.

  • 47. Data: 2018-06-11 17:48:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kubuś Puchatek" napisał w wiadomości grup
    zczecinski.vectranet.pl...

    >Tfu, miało być "tylko po lewej stronie drogi"

    Ale w tym przypadku znajduje sie jednak po prawej stronie drogi.

    >Nie wyspany jestem

    I rowerzysci zagrozeni :-)

    J.

  • 48. Data: 2018-06-11 18:00:01
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

> [...]

    > znajdujacych si´ na wszystkich pasach ruchu;
    >
    > No i sie zastanawiam ... DDR to kolejny pas ruchu ?

    Problemem w dyskusji jest pierwszeństwo.
    Znak "ustap pierwszeństwa " dotyczy jadacych droga
    podporzadkowaną.
    I o tym pisze tu :

[...]

    Rowerzysta jest kierującym i jedzie po drodze,
    tutaj podporzadkowanej i rowerzysta zbliża się do skrzyzowania,
    czyli jest obowiązany ustapić pierwszeństwa, bo na tej drodze
    jest taki znak.
    Definicja skrzyzowania i drogi jest na poczatku w PoRD.

  • 49. Data: 2018-06-11 18:00:50
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 11-06-2018 o 16:39, Malkoit pisze:

> [...]

    To teraz zacytuj tutaj definicję tych znaków. W którym miejscu pisze, że
    zmieniają pierwszeństwo? To jest znak informacyjny.

    > Te znaki dają pierwszeństwo rowerzyście dopiero wtedy gdy jedzie już
    > po przejeździe.
    > Przed wjazdem na przejazd rowerzysta nie zawsze ma pierwszeństwo
    > i musi ustapić pierwszeństwa jeżeli znak, lub przepis tego wymaga.

    Oczywiście. Przejazdy dla rowerów nie mają bezwzględnego pierwszeństwa.
    Jakby tak było, to przed przejazdami dla rowerów stanął by znak ustąp
    pierwszeństwa.

  • 50. Data: 2018-06-11 18:02:39
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 11-06-2018 o 18:00, szod pisze:

    > To teraz zacytuj tutaj definicję tych znaków. W którym miejscu pisze, że
    > zmieniają pierwszeństwo? To jest znak informacyjny.

    To było oczywiście do Użytkownika jakby ktoś się nie domyślił :P