  • 51. Data: 2018-06-11 18:05:31
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 11.06.2018 o 17:48 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Użytkownik "Kubuś Puchatek" napisał w wiadomości grup
    zczecinski.vectranet.pl...

    > Ale w tym przypadku znajduje sie jednak po prawej stronie drogi.
    Pytałem się, czy znaki "ustąp pierszeństwa" znajdujące się tylko po lewej
    stronie nas obowiązują.

    > I rowerzysci zagrozeni :-)
    >
    > J.

    "Rowerzyści" to będą zagrożeni jak teraz wsiądę na rower ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 52. Data: 2018-06-11 18:13:57
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdury piszesz i już nawet nie mam ochoty po raz enty Ci tego tłumaczyć.

    Jezeli ty po raz enty napiszesz o rowerzyscie na przejeździe to ja po raz
    enty odpiszę ci o rowerzyscie przed przejazdem.

    Za każdym razem ja nie neguję tego, że rowerzysta na przejeździe
    ma zawsze pierwszeństwo, ale przed wjazdem na przejazd
    już nie zawsze ma pierwszeństwo i nie zawsze wolno mu wjechac
    na ten przejazd, bo obowiązują go przepisy o udzielaniu
    pierwszeństwa.

  • 53. Data: 2018-06-11 18:20:39
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Kubuś Puchatek" <k...@k...org> napisał w wiadomości
    ki.vectranet.pl...

    Tfu, miało być "tylko po lewej stronie drogi"
    Nie wyspany jestem

    Pozdrawiam
    Kamil

    Ja bym sie do niego zastosował.
    Może ten po prawej został przewrocony, lub zezlomowany.

  • 54. Data: 2018-06-11 18:28:16
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "szod" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście. Przejazdy dla rowerów nie mają bezwzględnego pierwszeństwa.
    > Jakby tak było, to przed przejazdami dla rowerów stanął by znak ustąp
    > pierwszeństwa.

    Przejazdy dla rowerów nie mają bezwzględnego pierwszeństwa,
    ale rowerzysta znajdujący się na takim przejeździe ma bezwzględne
    pierwszenstwo. Wystarczy że jest znak "przejazd dla rowerów".

  • 55. Data: 2018-06-11 18:44:22
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-11 09:13, Janusz wrote:
    > A tu piękny przykład jak rowerzyści jeżdżą bez głowy,
    > co z tego że miała pierwszeństwo jak opel ją solidnie poturbował,
    > oczywiście kierowca jest winien, pytanie czy ją w ogóle zauważył.
    >
    > http://joemonster.org/filmy/91306/Potracenie_rowerzy
    stki_w_Warszawie

    No i prawdziwy pirat. Moze ze 30 jechal... albo i nie.

    --
    mk4

  • 56. Data: 2018-06-11 18:56:24
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 18:00, Malkoit pisze:

> [...]
    > 2) drodze podporzadkowanej --rozumie si?? przez to
    > drog?? oznakowana jako droga podporzadkowana,
    > na ktorej kierujacy zbli˝ajacy si?? do skrzy˝owania
    > jest obowiazany ustapic pierwsze?twa kierujacym
    > zbli˝ajacym si?? do skrzy˝owania droga oznakowana
    > jako droga z pierwsze?twem;
    >
    > Rowerzysta jest kierującym i jedzie po drodze,
    > tutaj podporzadkowanej i rowerzysta zbliża się do skrzyzowania,
    > czyli jest obowiązany ustapić pierwszeństwa, bo na tej drodze
    > jest taki znak.
    > Definicja skrzyzowania i drogi jest na poczatku w PoRD.

    Fantazjujesz.

  • 57. Data: 2018-06-11 19:04:04
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-11 14:17, Uzytkownik wrote:

    > Bzdury.
    >
    > Jechała "drogą dla rowerów" i znajdował się na "przejeździe rowerowym",
    > który oznaczony jest znakiem D-6a lub D-6b. Znaki ten na podstawie Art.
    > 27 Pkt. 1 dają rowerzyście na przejeździe rowerowym pierwszeństwa,
    > niezależnie od tego czy droga rowerowa krzyżuje się z drogą z
    > pierwszeństwem, podporządkowaną czy też równorzędną. Zasada
    > pierwszeństwa z prawej strony także jest w tym przypadku "wyłączona".
    > Rowerzysta zawsze ma pierwszeństwo.

    To w sumie bez znaczenia. Znaczenie ma to jak szkodliwy jest przepis o
    rzekomym pierwszeństwie rowerów i ten filmik to pokazuje.

    Koleś wlecze się droga z pierwszeństwem. Z podporządkowanej chcą
    wyjechać pojazdy wiec zasłaniają widok. No i wyskakuje jeszcze do tego
    jakiś rower, którego praktycznie nie da się zauważyć w tych warunkach.

    Bez względu co na to formalizmy - to jest chore.

    --
    mk4

  • 58. Data: 2018-06-11 19:22:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2018 o 11:01, J.F. pisze:

    > Albo zmienic przepisy i odebrac pierwszenstwo ... albo dac takze pieszym

    Ktoś wie jak jest w europejskiej części Europy? Bo imho należy się na
    nich wzorować w zakresie bezpieczeństwa ruchu.

    Shrek

  • 59. Data: 2018-06-11 19:27:20
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Uzytkownik w

    > Jesteś ślepy,

    Jesteś. Pa!

    --
    'Tom N'

  • 60. Data: 2018-06-11 19:53:53
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-06-11 o 16:32, Uzytkownik pisze:
    > Nie jestem też przeciw temu, żeby zlikwidować w ogóle pierwszeństwo
    > rowerzystów na przejazdach. Tylko, że musimy też ujednolicać nasze PoRD
    > z prawem unijnym.

    Wymiękam. Dlaczego mamy ujednolicać? Przecież nie jesteśmy jednym
    państwem. Mamy różne charaktery, przyzwyczajenie i różne drogi.
    Mamy uchwalić MĄDRE prawo

    WYRÓWNAJMY DO CHOLERY PŁACE.

    Wtedy zgadzam się na wszystko :-)

    Ja pier... Nie wytrzymałem :-)

    > Póki co rowerzyści mają pierwszeństwo i nie zanosi się, żeby coś się w
    > tym temacie zmieniło i należy respektować prawo takie, jakie ono jest.

    Prawo które powoduje zagrożenia i które jest nie respektowane i nie
    egzekwowane
    (podano tu wiele przykładów, argumentów i propozycji lepszych rozwiązań)
    to GŁUPIE prawo które trzeba zmienić.