  • Data: 2019-02-06 14:33:45
    Temat: Re: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
    Od: "zhbick" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...

    > Pozostaje jeszcze opcja ostateczna, czyli kupienie dwóch tanich aku
    > żelowych 12 V, kilka Ah, przyczepienie do podłogi i jazda na takiej
    > wydumce. Trakcyjne nie będą, pewnie szybko się wykończą, ale jeśli
    > mam dać 20 zł za sztukę, to akceptowalny kompromis :)

    Żelowe są używane przecież w UPS a to zastosowania, w których jak
    najbardziej dochodzi do pełnego rozładowania.

    > Mimo wszystko wolałbym uratować oryginalne baterie. Nie chcę iść w koszt
    > kupowania nowych ogniw do niej

    Amatorsko wymieniłbym po prostu te ogniwa, które się zużyły. Pojemność
    zastępczych dobrałbym na podstawie pojemności któregoś z pozostałych ogniw,
    które są jeszcze sprawne. To nie jest aparatura podtrzymująca życie i
    spokojnie można się pobawić w takie druciarstwo tanim kosztem. A radość z
    własnoręcznie przeprowadzonej naprawy - bezcenna! :-)