  • 1. Data: 2012-09-21 13:59:01
    Temat: Rysa na szybie
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    dzisiaj rano miałem pełno rosy na przedniej szybie. Włączyłem
    wycieraczki i zauważyłem, że jedna zostawiła białą smugę
    o szerokości ok. 1 mm. Wyglądało jak rysa, więc szybko wyłączyłem
    wycieraczki. Obejrzałem - rzeczywiście, szyba zarysowana...
    Miałem jeszcze nadzieję, że to jednak brud. Spryskałem
    płynem do szyb, przetarłem - nic nie widać. Ale po wyschnięciu
    szyby znowu widać. Łuk przez całą szybę. Przecieranie szmatką
    nic nie daje.

    Poszukałem trochę informacji o "usuwaniu rys" i są zniechęcające.
    Tzn. można próbować polerować szybę pastą z tlenkiem ceru, ale:

    - można łatwo zniszczyć szybę (zniekształcić powierzchnię,
    będzie zniekształcała widok);
    - lepiej oddać do polerowania specjaliście;
    - po tygodniu używania wypolerowanej szyby i tak pójdę ją wymienić.

    Mimo wszystko przed wymianą chcę sprawdzić, czy da się to wygładzić.
    Rysa jest bardzo płytka, tzn. właściwie nie jest to rysa, ale
    matowy pasek (łuk) o szerokości ok. 1 milimetra. Nie da się
    wyczuć dotykiem żadnych nierówności. Przypuszczam więc, że da się
    to wygładzić.

    Moje pytanie: (1) czy ma to sens, tzn. czy nie uszkodzę szyby,
    (2) jeśli tak, to czy nadaje się do tego pasta pt. "Tempo"
    - taką pastę mam, a tlenek ceru musiałbym gdzieś zamawiać.

    P.

  • 2. Data: 2012-09-21 17:17:49
    Temat: Re: Rysa na szybie
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-21 13:59, Piotrne pisze:

    > Moje pytanie: (1) czy ma to sens, tzn. czy nie uszkodzę szyby,
    > (2) jeśli tak, to czy nadaje się do tego pasta pt. "Tempo"
    > - taką pastę mam, a tlenek ceru musiałbym gdzieś zamawiać.
    >

    > P.

    Tempo nie nadaje się do niczego, nawet do lakieru.
    A czy ta "rysa" tak Ci przeszkadza?
    Możesz próbować delikatnie to zapolerować tak jak czytałeś pastą z
    tlenkiem ceru tylko jak przesadzisz to może być gorzej niż lepiej.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2012-09-21 18:32:08
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-09-21 17:17, Lewis pisze:

    > Tempo nie nadaje się do niczego, nawet do lakieru.

    Wypróbowałem na plastikowym pudełku i jest dosyć gładkie...
    Nie udało mi się znaleźć informacji o składzie tej pasty.
    Może tam jest tlenek ceru?

    > A czy ta "rysa" tak Ci przeszkadza?

    Hmmm, nie podoba mi się... Wygląda tak:

    Od zewnątrz:
    http://piotrne.republika.pl/rysa_widok1.jpg

    Od środka:
    http://piotrne.republika.pl/rysa_widok2.jpg

    To przypomina ślad po kredce świecowej o szerokości ok. 1 mm.
    Spróbuję znaleźć ten tlenek ceru i wygładzić.

    P.

  • 4. Data: 2012-09-21 18:48:40
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-21 18:32, Piotrne pisze:

    > Wypróbowałem na plastikowym pudełku i jest dosyć gładkie...
    > Nie udało mi się znaleźć informacji o składzie tej pasty.
    > Może tam jest tlenek ceru?

    Nie ma, tempo to chyba najbadziewniejszy chłam na rynku w dziedzinie
    past polerskich. Możesz Spróbować, krzywdy tym szybie nie wyrządzisz ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2012-09-21 22:01:49
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Piotrne" <p...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Witam,
    >

    > Moje pytanie: (1) czy ma to sens, tzn. czy nie uszkodzę szyby,
    > (2) jeśli tak, to czy nadaje się do tego pasta pt. "Tempo"
    > - taką pastę mam, a tlenek ceru musiałbym gdzieś zamawiać.

    Zanim zaczniesz niszczyć szybę, weż wypróbuj zmyc to benzyną do zapalniczek,
    lub jakąś ekstakcyjną. Nie daj boże benzyną służącą jako paliwo. Bo mi to
    wygląda na jakieś zabrudzenie typu silikonowego, odporne na normalne środki
    myjące. Bo rysa dała by się wyczuć pod paznokciem.

  • 6. Data: 2012-09-21 22:43:38
    Od: lukz <l...@v...pl>

> [...]

    > (2) jeśli tak, to czy nadaje się do tego pasta pt. "Tempo"
    > - taką pastę mam, a tlenek ceru musiałbym gdzieś zamawiać.

    Zanim zaczniesz demolke sprawdz czy to nie zywica albo inne podobne
    zabrudzenie z drzewa. U mnie przynajmniej tak to wygladalo (efekt
    parkowania w lecie pod choinkami). Zwykla benzyna sprawiala ze z szyby
    schodzilo to bez problemu.

  • 7. Data: 2012-09-22 12:44:50
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-09-21 22:43, lukz pisze:

    > sprawdz czy to nie zywica

    Sprawdziłem czyszcząc to benzyną ekstrakcyjną. Niestety
    zmian nie ma. Zamówię ten tlenek ceru i spróbuję wygładzić...

    Taką benzyną czyściłem:
    http://piotrne.republika.pl/rysa_benzyna.jpg

    Efekt - żaden:
    http://piotrne.republika.pl/rysa_po_czyszczeniu1.jpg

    P.

  • 8. Data: 2012-09-22 13:03:00
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2012-09-21 22:43, lukz pisze:
    > Sprawdziłem czyszcząc to benzyną ekstrakcyjną. Niestety
    > zmian nie ma. Zamówię ten tlenek ceru i spróbuję wygładzić...

    Zanim wykosztujesz się na tlenek ceru, kup Aluchrom. To środek do
    czyszczenia elementów chromowanych, ale spisuje się świetnie np przy
    polerowniu lakieru. Mnie udało się wypolerować lusterko motocyklowe, tj,
    część szklaną tego lusterka - wymaga to sporo tarcia i zabiera trochę
    czasu, ale efekt jest bardzo dobry. Przygotuj się jednakże na dużo
    pracy, bo - przynajmniej w moim wypadku - piierwsze efekty widać bło
    dopiero po kilkunastu minutach polerowania (ręcznego). Poza tym, bardzo
    ładnie poleruje chromowane elementy motocykla - będziesz miał pretekst
    do kupienia jakiegos harleya ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 9. Data: 2012-09-22 13:41:30
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-09-21 17:17, Lewis pisze:

    > A czy ta "rysa" tak Ci przeszkadza?

    ...właściwie to bardzo przeszkadza, bo nagrywam
    czasem takie filmiki krajoznawcze:

    http://www.youtube.com/watch?v=QO0WHAnLRL0
    http://www.youtube.com/watch?v=OPPEjwXB5lY

    ...i teraz będą z kreską.

    P.

  • 10. Data: 2012-09-23 01:41:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 22 Sep 2012 13:03:00 +0200, Yogi(n) napisał(a):

> [...]
    > polerowniu lakieru. Mnie udało się wypolerować lusterko motocyklowe, tj,
    > część szklaną tego lusterka - wymaga to sporo tarcia i zabiera trochę

    Jedna uwaga - zacznij od dołu rysy, tam zrób poletko eksperymentalne.

    --