    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: SPI SCLK maksymalna częstotliwość
    Date: Wed, 21 Jun 2017 10:45:32 +0200

    W dniu 2017-06-21 o 07:50, Piotr Wyderski pisze:

    > Przykład realny: PCF2127 (SCLK_MAX=6,5MHz) i Si4703 (SCLK_MAX=2,5MHz)
    > znajdują się na wspólnej szynie. Chciałbym z każdym z nich komunikować
    > się z maksymalną prędkością, na jaką dany układ pozwala poprzez
    > dynamiczną rekonfigurację SPI. Czy jeśli wybiorę PCF i zacznę nadawać
    > na 6,5MHz, to czy Si to zignoruje?

    Jedyne nad czym bym się zastanawiał, to przy jakich założeniach podane
    jest te 6,5MHz dla PCF. Czy podłączony, nieaktywny Si nie wnosi
    przypadkiem za dużych pojemności do SPI utrudniając komunikację.
    Ale to jest tylko gdybanie, bo realnie nigdy nie rozwiązywałem takiego
    problemu.

    Według mnie (jeśli z danych katalogowych nie wynikało by że jest na
    pewno OK) trzeba na jednym prototypie wypróbować pracę na f większej niż
    te 6,5MHz o może 20% i wtedy uznać, że na wszystkich sztukach na 6,5M
    zadziała bez problemu.
    P.G.