eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4? › Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ent22.internet
    dsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: SX4 2013 jak sprawdzić czy ma 4x4?
    Date: Mon, 11 Feb 2019 13:15:45 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <q3rp1f$c5r$1$Adam@news.chmurka.net>
    References: <5c5ef01c$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c6070a8$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@l...net>
    <q3pv7a$bpc$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <q3q5mj$skf$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@l...net>
    <q3rjj1$a27$1$Adam@news.chmurka.net>
    <5c616579$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 11 Feb 2019 12:15:43 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
    posting-host="ent22.internetdsl.tpnet.pl:83.15.205.22";
    logging-data="12475";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.0
    In-Reply-To: <5c616579$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649836
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-02-11 o 13:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:q3rjj1$a27$1$A...@n...chmurka.net...
    > W dniu 2019-02-11 o 00:30, PiteR pisze:
    >>> Diesle wymagają dobrych materiałów i dokładniejszej obróbki. W czasach
    >>> tandety to ucierpi pierwsze. Lekkie zużycie, brak kompresjii już
    >>> problemy z zapalaniem.
    >
    >> Kompresję to musiałeś mieć w czasach mechanicznych pomp rzędowych albo
    >> rotacyjnych.
    >> Już silniki z zasilaniem common-rail, a tym bardziej z wielofazowym
    >> wtryskiem piezo mają kompresję niewiele wyższą, niż dawne benzyniaki.
    >
    > Jakos watpie. Zasada dzialania diesla az tak sie nie zmienila.
    >
    > Jakies dane ?

    W czasach pomp mechanicznych 30 atmosfer nie było niczym szczególnym.
    Natomiast przykładowo w silniku TD4 było IODP 14 atm.

    >
    >> Osobiście częściej mi się zdarza słyszeć o problemach z zapłonem,
    >> odpalaniem czy pracą właśnie w benzynie, niż w dizlu.
    >
    > Ale zima w Suwalkach czy nie ? :-)
    >

    Dla benzyny nie potrzeba zimy. Wystarczy deszcz, mgła, wypalone platynki
    w świecy, poluzowany czy pęknięty przewód WN albo dziesiątki podobnych
    przypadków.

    Natomiast starsze (mechaniczne) dizle miewały problemy poniżej 25, może
    30 stopni mrozu. Nowsze, z płytkami a nie grzałkami "palcowymi" i bez
    komory wstępnej nie powinny mieć takich problemów.

    Natomiast może być jedna rzecz na korzyść starszych dizli: wymiana
    świecy żarowej jest niewiele trudniejsza od wymiany świecy iskrowej.
    Trzeba tylko dokręcić odpowiednim momentem - z reguły 15 do 20 w
    starszych silnikach.
    W common rail już nieco trudniej.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: