eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSamochód elektryczny Mitsu i-MiEV -- ładowanie › Re: Samochód elektryczny Mitsu i-MiEV -- ładowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Samochód elektryczny Mitsu i-MiEV -- ładowanie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <1...@m...org> <9...@m...org>
    <6...@g...com>
    <1ivf9z09kpx02$.dlg@myjk.org>
    <0...@g...com>
    <p3ati3$s3u$1$jacekrut@news.chmurka.net> <t...@m...org>
    <p3fl29$n8i$1$jacekrut@news.chmurka.net>
    Date: Sun, 14 Jan 2018 18:30:41 +0100
    Message-ID: <1msz07iyonbz0$.dlg@myjk.org>
    Lines: 23
    NNTP-Posting-Host: 83.31.147.139
    X-Trace: 1515951041 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15202 83.31.147.139:12627
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 3581829924
    X-Received-Bytes: 2126
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:728389
    [ ukryj nagłówki ]

    Sun, 14 Jan 2018 14:13:45 +0100, jacek

    > Ponieważ jest taniej:)
    > Tzn. ilość ciepła z 1zł prądu i bioetanolu wychodzi lepiej dla bio,
    > szybciej zatankować a poza tym nie zmniejsza zasięgu na akumulatorach
    > co w zimę ma duże znaczenie.

    Mi wychodzi że z bioetanolu (30MJ/kg) kosztującego 9 zł wychodzi 8kWh.
    Jakby nie patrzeć 1zł/kWh. Prąd jest po 0,35 zł/kWh czyli prawie 3x taniej.
    Nawet w drogim prądzie wychodzi po ~0,7 brutto.

    Zatem pomijając koszty, wszystko zależy od wymagań. Mnie przy obecnych
    przelotach by wystarczyło rozgrzanie auta na sznurze (albo nawet z
    akumulatorów zatankowanych w 2T) -- utrzymanie temperatury byłoby mniej
    energochłonne. Jak ktoś potrzebuje jeździć przy -20 i bez ograniczenia
    zasięgu, to z pewnością coś takiego się przyda.

    Ale to jakby wypacza znowu idee samochodu elektrycznego, szczególnie że
    niektórzy diesla tam montują. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 14.01.18 19:43 Myjk
  • 14.01.18 19:50 Myjk

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: