eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaSamochod na wodor › Re: Samochod na wodor
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Samochod na wodor
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <ze2qutnuleok$.igck3qm5s1e4$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <574bf7da$0$22830$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <574ca211$0$22836$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <575069fc$0$22837$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <57514a90$0$22838$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    Date: Sat, 4 Jun 2016 11:14:52 +0200
    Message-ID: <kn4fdqn24kwr.hilxsw3s245j$.dlg@40tude.net>
    Lines: 42
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1465031681 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 696 82.143.187.50:51002
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:36413
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 3 Jun 2016 18:31:43 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > W dniu piątek, 3 czerwca 2016 11:14:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    >>>Po.
    >>>Za kompresorem jest wymiennik ciepła H2-LN2, za wymiennikiem ciepła
    >>>gaz wchodzi jeszcze do zimnego zbiorniczka, mniej więcej o pojemności
    >>>jednego tankowania.
    >>
    >> I uwzgledniajac calosc, lacznie ze skraplaniem azotu, to wychodzi
    >> jakos lepiej, niz bez ?
    >
    > Zdefiniuj swoje pojęcie słowa "lepiej".

    Mniej pradu/energii trzeba na napompowanie zbiornika w samochodzie ?

    >>>> Ja wiem, ze ciekly azot tani ... ale skroplenie chyba nadal wymaga
    >>>> sprezenia azotu do sporych cisnien ... gdzie tu zysk ?
    >>>Wkładasz kartę, podpisujesz się, wyciągasz kartę i odbierasz kwitek.
    >>>Zysk przepływa z jednego konta na drugie.
    >>
    >> To samo by przeplywalo, gdyby byl zbiornik cieplego wodoru, wiec
    >> trzeba wykazac, ze z chlodzem azotem sa koszta mniejsze :-)
    >
    > Nie, nie trzeba. Błędnie zakładasz że projektanci tego systemu
    > optymalizowali koszty tak ja Ty byś chciał, tylko coś tam im nie
    > wyszło.

    No wiesz - sam sie nad tym dawniej zastanawialem, czy nie lepiej
    chlodzic zamiast pompowac, ale aktualne metody chlodzenia wymagaja
    pompowania. A jak juz piszesz, ze cieklym azotem - ten to dopiero
    wymaga pompowania.

    A moze jakies inne zalety sa ?

    Jakie oni maja cisnienie w tych zbiornikach samochodow ?
    200 bar, 500, 1000 ?

    No i pozostaje pytanie jak kompozytowy zbiornik znosi takie chlodzenie
    ...


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: