  • Data: 2016-06-04 11:14:52
    Temat: Re: Samochod na wodor
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 3 Jun 2016 18:31:43 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Zdefiniuj swoje pojęcie słowa "lepiej".

    Mniej pradu/energii trzeba na napompowanie zbiornika w samochodzie ?

    > Nie, nie trzeba. Błędnie zakładasz że projektanci tego systemu
    > optymalizowali koszty tak ja Ty byś chciał, tylko coś tam im nie
    > wyszło.

    No wiesz - sam sie nad tym dawniej zastanawialem, czy nie lepiej
    chlodzic zamiast pompowac, ale aktualne metody chlodzenia wymagaja
    pompowania. A jak juz piszesz, ze cieklym azotem - ten to dopiero
    wymaga pompowania.

    A moze jakies inne zalety sa ?

    Jakie oni maja cisnienie w tych zbiornikach samochodow ?
    200 bar, 500, 1000 ?

    No i pozostaje pytanie jak kompozytowy zbiornik znosi takie chlodzenie

    J.