    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Samyang fiszaj 7...@...5 MFT
    Date: Wed, 27 Apr 2016 02:08:22 +0200

    On 2016-04-27 00:32, T...@s...in.the.world wrote:
    > Witam,
    > Samyang fiszaj 7.5 dla micro 4/3
    > Tak sie przygladalem temu fiszajowi - bo on jest tak niewielki w
    > stosunku do wersji APSC.
    > Ale dopiero teraz dotarlo dla mnie, ze w nim styki przeciez nie
    > przenosza przyslony.
    > Ja rozumiem, ze manual, ale u mnie w Pentaxie z fiszajem Samyang 8mm
    > swiatlomierz dziala i z trybem A (znaczy Ta) nie ma zadnego klopotu
    > (pomijam fakt, ze potwierdzenie ostrosci tez dziala, choc nie uzywam).
    >
    > Ale jak to jest w tym 7.5??
> [...]

    Sądzę, że tak samo jak obiektywy podpinane przez przejściówki bez
    styków. Czyli przesłona ręcznie (obracanie pierścienia przysłony
    fizycznie ją przymyka i otwiera), czas dobiera się automatycznie.
    Właśnie niedawno bawiłem się ze starymi radzieckimi stałkami - fajnie
    było obserwować w wizjerze (E-PL7 z VF-4), jak przy kręceniu
    pierścieniem przysłony zmienia się kontrast, głębia ostrości i bokeh u
    Heliosa-40 (pierwsza wersja - srebrna i nawet jeszcze na M39). Żaden
    zewnętrzny światłomierz nie jest potrzebny, aparat mierzy światło, które
    dociera do matrycy.

    Piotr