eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM? › Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
    Date: Mon, 23 Mar 2015 13:42:00 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <mep1ml$ljf$1@node1.news.atman.pl>
    References: <meonu7$bc1$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: d179-149.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1427114518 22127 109.173.179.149 (23 Mar 2015 12:41:58
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 23 Mar 2015 12:41:58 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <meonu7$bc1$1@node1.news.atman.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    X-Antivirus: avast! (VPS 150322-1, 2015-03-22), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2558182
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:meonu7$bc1$...@n...news.atman.pl...
    > Powoli dojrzewam do Dacii Duster z silniczkiem benzynowym 1,2 TCe 4x2.
    > Na papierze wygląda to nieźle: moment 205 Nm przy zaledwie 1500 obr/min i
    > 125 KM mocy max. Jednak jakoś te 125 koni z 1,2 litra pojemności mnie
    > zastanawia. Jak to w praktyce jeździ?
    > Ma ktoś z Kolegów jakieś doświadczenia z takim wynalazkiem?

    Tak, miałem przez kilka dni takiego jako zastępcze (2WD).
    W porównaniu do używanego na codzień 1.5 dCi 4WD:

    - w mieście jeżdzi się znacznie przyjemniej, silnik jest dynamiczny, dobrze
    się zbiera, przyspiesza lekko i chętnie

    - pali 10-11 l w mieście i 8-11 na trasie

    -na trasie wyraźnie brakuje mu dołu, więc każde sprawne wyprzedzanie musi
    być raczej z redukcją.
    Tam gdzie w dieslu wciskam gaz i jadę, tam w tce redukcja najlepiej do biegu
    4 - ale to może (i pewnie jest) być też skutek innej skrzyni biegów
    (skrzynia w wersjach 4WD jest dużo krótsza i niżej przełożona, niższe biegi,
    zwłaszcza 1 mają rekompensować brak reduktora).
    Choć pewnie i tak zachowuje się lepiej niż każdy wolnossący benzyniak w
    okolicach 1.6, w takiej dużej budzie, o starym śmieciu o tej pojemności od
    Renault nie wspominając.

    -nie udało mi się osiągnąć nim jego Vmax, 170 to był max i więcej nie
    chciał, mimo że poganiałem go chyba przez 20 km niemieckiej autostrady - w
    czasie tych prób prezentowane zużycie chwilowe przekraczało 20 l (diesel
    pokazuje max 15 i wyciąga 175 bez większych problemów, mimo że w papierach
    ma wpisane o 5 km/h mniej niż wersja benzynowa)

    -szybka jazda autostradą oznacza spalanie ponad 10 l/100, ale już spokojna
    jazda z utrzymywanym przez tempomat 130 na ekspresówce zamknęła się w 8 l,
    czyli spalił mniej niż by spalił diesel w analogicznych warunkach)

    -ogólnie pewnie bym się zdecydował właśnie na tą wersję, gdyby w momencie
    kiedy kupowałem Dustera była dostępna z napędem 4WD


    ---
    Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.
    http://www.avast.com

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: