    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Silniczek 1,2 TCe 4x2 125 KM?
    Date: Mon, 23 Mar 2015 18:19:50 +0100

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:mepg1u$5ap$...@d...me...

    > ja też, zwłaszcza jak porównuję ten silniczek 1.2l i jego spalanie.

    Diesel dla porównania pali 7,5-8 l po mieście, 8l przy 120 km/h przy
    tempomacie, oraz za każde +10 km/h o 1-1,5 l więcej.

    > Dla silnika benzynowego 2.4l MIVEC (bez turbiny) 170KM w znacznie ciezszym
    > aucie od Dustera z 4WD mam mniejsze - a na pewno _nie większe_ spalanie
    > (dla warunków opisanych przez piszącego).

    Ale może nie w aucie z Cx cegły.
    No chyba że to LandRover Discovery - on ma zbliżony Cx do Dustera.

    > W dwa lata - srednia nie przekracza 10l/100km (mierzone od tankowania do
    > tankowania - a nie z komputera)

    > Silnik sie nie meczy (w miescie zakres 1600-2000obr/min) - po prostu
    > mruczy sobie w jezdzie miejskiej, przyspiesza bez problemu, nie ma
    > zadyszki, spalanie jak w tych nowych downsizowanych 1.2l z turbiną.
    > Po co ta cała pseudo ekologia?

    Bo jak nie będziesz gazu używał, to ten 1.2 spali mniej, ten Twój nie.
    A testy spalania robi się właśnie w takich laboratoryjnych warunkach - tak
    więc ten cały downsizing jest tylko i wyłącznie pod testy i dla
    kapeluszników.

    ---
    Avast.