  • 21. Data: 2018-09-13 13:37:14
    Temat: Re: "Sinus modyfikowany" a zasilacz beztransformatorowy
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Po co miałyby mieć? Izolację od akumulatora zapewnia przetwornica
    > DC/DC.

    Żeby wyjście nie dostawało prostokąta ale faktycznie, jeśli tam jest
    sinus robiony przez PWM, to transformator traci znaczenie. Sprytne.

  • 22. Data: 2018-09-13 16:13:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 11:37:14 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Żeby wyjście nie dostawało prostokąta ale faktycznie, jeśli tam jest
    > sinus robiony przez PWM, to transformator traci znaczenie. Sprytne.

    Alez moze dawac i prostokat - bedzie prosciej zrobic, choc w sumie
    sprzet prawie taki sam :-)

    J.

  • 23. Data: 2018-09-13 16:31:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 09:02:25 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Tylko czy znajdę takie pasujące gabarytami? Nie kojarzę takich...

    Na oko ma w miare normalne wymiary ... jak specjalne gniazda do UPS
    :-)

    J.

  • 24. Data: 2018-09-13 16:36:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    Thursday, September 13, 2018, 1:37:14 PM, you wrote:

    > Żeby wyjście nie dostawało prostokąta

    Znaczy Ty wierzysz w sprawczą moc transformatora i to, że
    transformator zamieni sam z siebie wodę w wina, znaczy prostokąt w
    sinus?

    > ale faktycznie, jeśli tam jest sinus robiony przez PWM, to
    > transformator traci znaczenie. Sprytne.

    Nie ma znaczenia czy prostokąt czy sinus. 5 kg żelastwa nie jest do
    niczego potrzebne, skoro przetwarzać można taniej.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2018-09-13 17:07:27
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    > Znaczy Ty wierzysz w sprawczą moc transformatora i to, że
    > transformator zamieni sam z siebie wodę w wina, znaczy prostokąt w
    > sinus?

    Nie (choć zakładam że ograniczy trochę pasmo i przez to prostokąt będzie
    mniej prostokątny) :) W sumie ciekawe jak to robi mój UPS (stary, tani) i
    co jest na jego wyjściu. Ma wielkie trafo, ale czy jest kluczowane, czy
    np. sterowane PWMem, tego nie wiem. Do sprawdzenia.

  • 26. Data: 2018-09-13 17:24:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 15:07:27 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

> [...]
    > co jest na jego wyjściu. Ma wielkie trafo, ale czy jest kluczowane, czy
    > np. sterowane PWMem, tego nie wiem. Do sprawdzenia.

    To ma na wyjciu "aproximated sinus" czyli prostokat.

    Trafo kluczowane (bo tanie) po pierwotnej stronie (bo ciezkie).

    J.

  • 27. Data: 2018-09-13 19:03:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 13 Sep 2018 16:36:38 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Znaczy Ty wierzysz w sprawczą moc transformatora i to, że
    > transformator zamieni sam z siebie wodę w wina, znaczy prostokąt w
    > sinus?

    Przy wyzszej czestotliwosci tak bedzie, moze nie calkiem sinus, ale
    prostokat tez nie :-)

    Ale przy 50 Hz to jeszcze nie ..

    https://www.youtube.com/watch?v=bMqW8eqVBaA

    P.S.
    https://www.youtube.com/watch?v=wimTJw_Gpgk

    > Nie ma znaczenia czy prostokąt czy sinus. 5 kg żelastwa nie jest do
    > niczego potrzebne, skoro przetwarzać można taniej.

    A jednak ciagle w uzyciu.
    Zelazo jest tanie, miedz droga.

    Ale czasy takie, ze krzem tanszy niz zelazo :-)

    J.

  • 28. Data: 2018-09-14 12:03:00
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Na oko ma w miare normalne wymiary ... jak specjalne gniazda do UPS
    > :-)

    W sumie. Znalazłem takie:

    https://pl.aliexpress.com/item/Jing-Cheng-Da-1PCS-E-
    08-Germany-European-AC-Power-Socket-16A-250V-Korea-W
    iring-Receptacle/32859138434.html?spm=a2g17.search01
    04.3.27.69ee7ea33RZ9Np&ws_ab_test=searchweb0_0,searc
    hweb201602_2_5017015_10065_10068_10843_5017315_10059
    _10696_100031_10084_10083_5017115_10103_451_10618_45
    2_10304_10307_10820_10301_10821_5017215,searchweb201
    603_54,ppcSwitch_5&algo_expid=a7f48307-db29-4905-abd
    8-a5a3262cccf6-4&algo_pvid=a7f48307-db29-4905-abd8-a
    5a3262cccf6&priceBeautifyAB=0

    Nie ma bolca, ale ma te uziemiające blaszki po bokach. Współczesną wtyczkę
    uziemi. $2.67 z wysyłką (10,23 PLN), kupiłem.

  • 29. Data: 2018-09-14 12:45:10
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To ma na wyjciu "aproximated sinus" czyli prostokat.
    >
    > Trafo kluczowane (bo tanie) po pierwotnej stronie (bo ciezkie).

    Jeśli tak to jaki jest w ogóle sens kluczowania wielkiego trafo po
    pierwotnej stronie, zamiast robienia tego tak, jak się to robi teraz?
    Przecież przetwornice DC/DC już wtedy były, odpowiednie tranzystory
    (na odpowiednie napięcie) też... nikt na to wcześniej nie wpadł?

  • 30. Data: 2018-09-14 14:49:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    Friday, September 14, 2018, 12:45:10 PM, you wrote:

    > Jeśli tak to jaki jest w ogóle sens kluczowania wielkiego trafo po
    > pierwotnej stronie, zamiast robienia tego tak, jak się to robi teraz?

    Nie mam pojęcia. Ale po tych kilku tysiącach klientów, których
    obsłużyłem mogę stwierdzić jedynie, że niezmierzona jest pomysłowość
    projektantów.