  • 11. Data: 2018-09-06 10:13:46
    Temat: Re: "Sinus modyfikowany" a zasilacz beztransformatorowy
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wiekszosc UPS ma jednak duzy transformator.

    UPS tak, te droższe przetwornice z prawdziwym sinusem pewnie też (choć
    nie rozbierałem takiej, równie dobrze może być np. coś a'la wzmacniacz
    w klasie D).

    > Jeden widzialem z takim kluczowaniem ... a widzialem, bo sie zepsul,
    > wiec to nie jest dobra rekomendacja :-)

    Pytanie co się zepsuło :)

    > Co nie znaczy, ze to jest lepsze rozwiazanie, tranzystory płoną szybko
    > :-)
    >
    > Szczegolnie jak ktos wpadnie na to, zeby podlaczyc do tego kondensator
    > :-)

    Coś za coś. Była stosunkowo tania, a do oscyloskopu (który pewnie ma SMPS)
    wystarczy :)

    > to mi wyglada na multistandard - powinna wejsc polska wtyczka, powinna
    > angielska..

    Polska wchodzi, ale bez uziemienia. A ja potrzebuję "uziemienia" (tzn.
    połączenia z masą wchodzącego 12 V)...

    >>> https://allegro.pl/adapter-przejsciowka-220v-230v-12
    v-zapalniczki-i7537691804.html

    > Tak, do pierwszej awarii :-)

    W sumie wszystko pracuje do pierwszej awarii :)

    >>> https://allegro.pl/zasilacz-12v-led-monitor-dekoder-
    2-3a-30-watt-gw-i7180556058.html
    >>> https://allegro.pl/zasilacz-do-tasm-led-wtyczkowy-1a
    -12w-12v-2-1mm-i6706115547.html
    >>> https://allegro.pl/zasilacz-wtyczkowy-oem-12v-1-5a-d
    -link-router-i7142985641.html

    > Tani i dobry :-)

    Kupiłem w końcu ten:

    http://allegro.pl/item6729577291.html

    Taniej się już nie da.

    > trzy szeregowo :-)
    > A byc moze da sie przerobic na 12 V.

    Pewnie dałyby się przerobić... tylko czy warto, mając za 6 zł + porto
    gotowy?

    > No to z prostokata zrobi sie trapez i drugie urzadzenie podziekuje za
    > lepsze warunki pracy.

    Hmm... w sumie czy trapez? Prąd nie narasta w kondensatorze liniowo...

    > Dlaczego tylko 3.5A ?
    > Zamierzasz wstawic szeregowy opornik 100/200 ohm?

    Nie, po prostu takie tranzystory tam są. 5.5 A przy 25°C, 3.5 A przy
    100°C.

    > Sprawdzic czy wiecej ozonu sie nie robi, jak jest powietrze podgrzane
    > :-)
    >
    > Ale po co ozon - szkodliwy przeciez :)

    No właśnie... niech szkodzi grzybom na parowniku w samochodzie :)

  • 12. Data: 2018-09-06 12:00:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Sep 2018 08:13:46 +0000 (UTC), Queequeg napisał(a):

    > Polska wchodzi, ale bez uziemienia. A ja potrzebuję "uziemienia" (tzn.
    > połączenia z masą wchodzącego 12 V)...

    A slusznie, przeciez bolca brak.

    Na oko to jakis styk jest, moze wystarczy kawal preta.
    sprobowalbym tez angielskiej wtyczki ...

    A te dziury ... szwedzka ? Izraelska
    https://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_soc
    kets

    "A so-called 'universal socket', which meets no standard[34] but is
    intended to accept a number of different plug types."

    https://www.extron.com/download/files/userman/Univer
    sal_AC_Outlet_68-1638-01_F.pdf

    > W sumie wszystko pracuje do pierwszej awarii :)

    Przy tej cenie pierwsza jest ostatnią :-)

    > Pewnie dałyby się przerobić... tylko czy warto, mając za 6 zł + porto
    > gotowy?

    Czas sie zastanowic - pudlo ma czekac na lepsze czasy, czy to jest
    wlasciwy czas :-)

    https://www.ipla.tv/wideo/serial/Swiat-wedlug-Kiepsk
    ich/759/Sezon-20/5003112/Swiat-wedlug-Kiepskich-Odci
    nek-448/

    > Hmm... w sumie czy trapez? Prąd nie narasta w kondensatorze liniowo...

    Taki z grubsza. Jak kondensator naladowany do 300V podlaczysz pod
    -300V, to chwile potrwa zanim go przeladuje.

    A poplynie ile poplynie :-)

    J.

  • 13. Data: 2018-09-06 14:31:58
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A slusznie, przeciez bolca brak.
    >
    > Na oko to jakis styk jest, moze wystarczy kawal preta.
    > sprobowalbym tez angielskiej wtyczki ...

    Styk był, ale nigdzie nie podłączony. Podłączyłem do masy po pierwotnej
    stronie.

> [...]
    >
    > "A so-called 'universal socket', which meets no standard[34] but is
    > intended to accept a number of different plug types."

    Tak, chyba najbliżej temu do tego... tylko jak teraz z tego przejść na coś
    normalnego zachowując uziemienie... niekoniecznie kawałkiem pręta (choć
    też by pewnie działał) :)

    > Czas sie zastanowic - pudlo ma czekac na lepsze czasy, czy to jest
    > wlasciwy czas :-)

    W sumie już kupiłem, więc pudło dalej czeka ;)

    > https://www.ipla.tv/wideo/serial/Swiat-wedlug-Kiepsk
    ich/759/Sezon-20/5003112/Swiat-wedlug-Kiepskich-Odci
    nek-448/

    Fan serialu? :)

    > Taki z grubsza. Jak kondensator naladowany do 300V podlaczysz pod
    > -300V, to chwile potrwa zanim go przeladuje.

    Aż chyba podepnę tam R+C i sprawdzę z ciekawości.

    > A poplynie ile poplynie :-)

    Gorzej jak przebije tranzystor w mostku i nie przestanie płynąć :) Ale
    wtedy pewnie wywali bezpiecznik, bo jeden tranzystor ściągnie do plusa
    a drugi do minusa.

  • 14. Data: 2018-09-06 15:44:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Styk był, ale nigdzie nie podłączony. Podłączyłem do masy po
    >pierwotnej
    >stronie.

    A tak swoja droga - tak ci ta masa potrzebna ?
    Moze lepiej, ze izolowana ?

> [...]

    >na coś
    >normalnego zachowując uziemienie... niekoniecznie kawałkiem pręta

    No przeciez masz tam wymienione - indyjska, dunska, chinska chyba ...
    ale najprosciej bedzie angielska :-)

    >W sumie już kupiłem, więc pudło dalej czeka ;)

    ich/759/Sezon-20/5003112/Swiat-wedlug-Kiepskich-Odci
    nek-448/
    >Fan serialu? :)

    Tez, ale ten odcinek jest o wlasciwym czasie :-)

> [...]

    >Ale
    >wtedy pewnie wywali bezpiecznik, bo jeden tranzystor ściągnie do

    Nie znasz prawa Murphego ? Tranzystor zabezpieczy nawet szybki
    bezpiecznik przed spaleniem :-)

    J.

  • 15. Data: 2018-09-06 16:07:58
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A tak swoja droga - tak ci ta masa potrzebna ?
    > Moze lepiej, ze izolowana ?

    Bez niej oscyloskop zasilany z tej przetwornicy pokazuje dodatkowe szpilki
    w sygnale. Nie mam pojęcia czemu.

    > No przeciez masz tam wymienione - indyjska, dunska, chinska chyba ...
    > ale najprosciej bedzie angielska :-)

    Faktycznie, nie doczytałem. Ale angielska? Piszą, że Singapore / UK nie
    pasuje :) Chińska tak samo.

    >>> https://www.ipla.tv/wideo/serial/Swiat-wedlug-Kiepsk
    ich/759/Sezon-20/5003112/Swiat-wedlug-Kiepskich-Odci
    nek-448/

    > Tez, ale ten odcinek jest o wlasciwym czasie :-)

    Prawda :) Oglądałem już kiedyś :)

    > Nie znasz prawa Murphego ? Tranzystor zabezpieczy nawet szybki
    > bezpiecznik przed spaleniem :-)

    Chyba nie chcę sprawdzać ;)

  • 16. Data: 2018-09-06 16:49:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Faktycznie, nie doczytałem. Ale angielska? Piszą, że Singapore / UK
    >nie
    >pasuje :) Chińska tak samo.

    A faktycznie - wydawalo mi sie, ze pisali iz pasuja.
    Az dziwne, bo na oko to szczeliny w gniazdku ustawione pod angielska
    wtyczke, zadna z tych "fit" chyba takich nie ma.

    Moze prosciej bedzie gniazdo zmienic ?
    Albo na stale kablem podlaczyc "listwe"

    J.

  • 17. Data: 2018-09-06 19:50:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, September 6, 2018, 9:26:00 AM, you wrote:

    > Wiekszosc UPS ma jednak duzy transformator.

    Starych...

    > Jeden widzialem z takim kluczowaniem ... a widzialem, bo sie zepsul,
    > wiec to nie jest dobra rekomendacja :-)

    Nawet stare, najmniejsze CyberFort 350VA (listwa) mają już
    przetwarzania DC/DC a dopiero potem kluczowanie 50 Hz. Tak jest po
    prostu taniej. Są produkowane z sukcesem od kilkunastu lat do dzisiaj:
    https://www.morele.net/ups-enlight-cyberfort-350va-b
    f350-fr-143740/

    A Chińczyk wymyślił układ TDS2285, generujący PWM dla sinusa,
    pilnujący napięcia wyjściowego i wyłapujący przeciążenie wyjścia. Od
    $3.11 za sztukę z darmową przesyłką.

    > Ale od tego czasu przybylo falownikow i ups online, wiec juz
    > opanowane. Ale w tanich UPS ciagle trafo ...

    Nieprawda. W tanich jest właśnie DC/DC

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2018-09-13 11:02:25
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Moze prosciej bedzie gniazdo zmienic ?

    Tylko czy znajdę takie pasujące gabarytami? Nie kojarzę takich...

    > Albo na stale kablem podlaczyc "listwe"

    Tak też myślałem, ale teraz ta konstrukcja jest ładna, kompaktowa, fajnie
    gdyby taka została. Z drugiej strony przyklejenie gniazdka natynkowego na
    górę nie popsuje tej kompaktowości, jedynie wygląd...

  • 19. Data: 2018-09-13 11:05:09
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Nawet stare, najmniejsze CyberFort 350VA (listwa) mają już
    > przetwarzania DC/DC a dopiero potem kluczowanie 50 Hz. Tak jest po
    > prostu taniej.

    Czyli nie mają transformatora na 50 Hz na wyjściu?

    W sumie dopóki zasilają tylko zasilacze impulsowe, to nie ma znaczenia...

  • 20. Data: 2018-09-13 12:59:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Queequeg,

    Thursday, September 13, 2018, 11:05:09 AM, you wrote:

    > Czyli nie mają transformatora na 50 Hz na wyjściu?

    Po co miałyby mieć? Izolację od akumulatora zapewnia przetwornica
    DC/DC.

    > W sumie dopóki zasilają tylko zasilacze impulsowe, to nie ma znaczenia...

    Przy sinusie też nie ma znaczenia.

    --
    Best regards,
    RoMan