    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Słuchawki BT - rozmowa między słuchawkami?
    Date: Sun, 10 Mar 2024 22:12:58 +0100

    Dnia Sun, 10 Mar 2024 17:14:24 +0100 (GMT+01:00), Eneuel napisał(a):

    > Robert Wańkowski
    >
    >: motocyklowe, to nie BT? WiFi?
    >
    > Może CB? ;) -- albo po prostu jakaś inna częstotliwość ogólnie
    > dostępne bez indywidualnych zezwoleń...
    >
    > BT może mieć duży zasięg i chyba nie musi żreć dużo energii.
    > (rzecz jasna albo duży zasięg, albo energooszczędność -- nowe
    > wersje BT potrafią mierzyć odległość i stosownie redukować moc)
    > Przeciętne TWS wytrzymują kilka godzin na jednym ładowaniu --
    > znacznie krócej wytrzyma przeciętny motocyklista... Na domiar
    > dobrego motocykliści chyba nie gadają ze sobą przez cały czas,
> [...]

    Niewiele widziałem, ale te, co widziałem, to łączą się przez BT i ze sobą,
    i z telefonem.

    Mogą działać solo bez telefonu jako interkom w pełnym dupleksie.
    W połączeniu ze smartfonem działają jako odtwarzacz muzyki czy innych
    materiałów ze smartfona oraz jako słuchawki do gadania przez połączenie
    telefoniczne smartfona dla jednej i/lub więcej osób.
    Niektóre obsługują gesty lub mająproste sterowanie jednym lub więcej
    przyciskami albo sterowanie słowne.

    Z założenia są to urządzenia do bliskich transmisji, więc dla dwóch osób na
    jednym moto.
    Można by je używać na dwóch rowerach, ale raczej jadących nie dalej, niż
    kilkanaście czy kilkadziesiąt metrów od siebie - a to jest raczej zasięg
    dla normalnej komunikacji gadanej czy wrzeszczanej ;) bez dodatkowej
    techniki.

    Uwaga:
    Powyższe piszę na podstawie kilku czy kilkunastu tylko modeli, które
    widziałem.
    Ale też widziałem turystyczne słuchawki, łączące się na jakichś dziwnych
    bodajże 125 (145?) MHz czy też coś około 440 MHz i te już mogą mieć zasięgi
    kilometrowe. Nie pamiętam, czy transmisja FM czy AM (raczej FM) - ale to w
    tym aspekcie bez znaczenia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam