  • Data: 2016-09-24 01:09:54
    Temat: Re: Smar do przegubów
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 23 Sep 2016 10:53:07 +0200, J.F. napisał(a):

    > A rajdowe srodowisko nie zna ?

    Generalnie to nie jest szeroki problem, a dotyczy tylko Civica EP3.
    Tam zresztą widać że problemy z przegubami były jeszcze na etapie projektu
    - auto ma zdecydowanie mniejszy maksymalny skręt kół niż wszystkie inne
    znane mi auta.

    I o ile w cywilnych warunkach jeszcze to jakoś działa (chociaż też jest to
    wtedy awaryjny element i poszukiwany na rynku wtórnym = drogi), to w
    sporcie już problem się robi poważny.

    > Smarow o ile pamietam jest cala masa.

    No jest, tylko co z tego skoro każdy jest "najlepszy".
    A nawet porównując parametry nie do końca wiem czego tam u mnie brakuje.

    > No to jeszcze jednen pomysl - wymieniac smar co rajd, albo nawet co
    > odcinek..

    No co rajd to teraz testuję, częściej nie da rady.

    > Eee, nie. Przekazany moment bedzie podobny. Za to moga byc ciekawe
    > momenty roznicowe, wieksze nawet niz te od silnika.

    No nie tak podobny.
    Normalnie opona ma współczynnik tarcia około 1 i każda dociśnięta jest
    swoją ćwiartką samochodu.

    Na zakręcie nie będzie więcej, bo nawet jak zewnętrzne koło się dociąża, to
    dyfer i tak nie poda większego momentu niż ten dla koła odciążonego.

    A sportowa opona i ma współczynnik tarcia coś tam większy, a dyfer pozwoli
    przekazać nawet cały moment tylko na zewnętrzne koło.

    Do tego dyfer też się spina przy hamowaniu przeciwdziałając blokowaniu
    tylko jednego koła - to też spore momenty przenoszone przez przeguby.

    > A moze wystarczy dorzucic smaru do nowych przegubow ?

    No tak zrobię - będę ładował tego smaru do pełna, może pomoże.

    > Ceramiczne tarcze powinny zmniejszyc nagrzewanie przegubu.
    >
    > I prawde mowiac w temperaturze bym szukal powodu.

    Tarcze muszą zostać takie jakie są.

    > Zmienic auto, to sie nie nadaje do rajdow - najwyrazniej :-)
    > Predkosci masz tak male, ze jedynka sie nadaje ?

    Na jedynce to może niezbyt dużo, ale na dwójce już całkiem sporo.