    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony A100 i szumy
    Date: Fri, 09 Jan 2009 21:09:15 +0100

    Paweł W. pisze:
    > Może bez przesadyzmu, co? Masz całkiem sporą kontrolę nad GO zarówno na
    > APS-C, jak i 4/3. Problemem jest ocena tej GO na mniejszej matówce i
    > nieprzystosowanej do ręcznego ostrzenia, chociaż akurat w Sony manualna
    > matówka jest bardzo tania i różne rodzaje do dostania, ale o tym niech
    > się Dominik wypowiada.

    Bardzo tania i łatwa do zastosowania jest matówka, ale od dynaksa 7D. To
    właśnie ją można było kupić po kilka złotych w Adderze. Niestety chyba
    dobre się skończyło, bo z tego co wiem wszystkie już wykupione, ale może
    jeszcze będzie dostawa. Sam mam jedną M-kę na zapas jeszcze, ale jak
    tylko dostanę A200 to ją wykorzystam, a tę z A100 odsprzedam razem z
    korpusem (i gwarancją ekstra co to nie mogę jej nijak zatrzymać) ;)

    > Ja ze swojego doświadczenia powiem tak - na standardowej matówce jest
    > duuużo ostrzej niż wychodzi na zdjęciu. Ale to trzeba wziąć lustrzankę,
    > ocenić ostrość tła w wizjerze, zrobić zdjęcie i sprawdzić, czy tło na
    > zdjęciu jest tak samo rozmazane jak w wizjerze i wtedy dopiero się wie.

    Dokładnie tak - zabawa w GO na zwykłej matówce nie ma takiego sensu.
    Dopiero po zmianie jest naprawdę lepiej i widać sporą poprawę, za cenę
    bardzo delikatnego przyciemnienia w wizjerze. Ważne jednak że te
    nieostrości widać porządnie :)

    > Podsumowując - nie ma co się bawić w podgląd GO, nawet z matówką do
    > manualnego ostrzenia. Mało użyteczna sprawa, kiedy można sprawdzić
    > ostrość zaraz po wykonaniu zdjęcia.

    Oj zdecydowanie jest sens. Matówka "M" poprawia bardzo wiele. Nie jest
    to pełne odwzorowanie nieostrości, ale w stosunku do tego co fabrycznie
    to zdecydowanie lepiej. Na cyfrowym oczywiście zdjęcie nie boli, jednak
    przyjamność jest znacznie większa :)

    Kiedyś koleżance chciałem pokazać o co chodzi z przysłoną, akurat na jej
    aparacie była zwykła matówka, no i pokazując jej podgląd GO nie widziała
    ona różnicy. Na moim było widać o co chodzi.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_