  • 41. Data: 2010-08-25 14:55:33
    Temat: Re: Sony stworzyło nową kategorię cyfrówek
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 25 Aug 2010 13:33:16 GMT, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > co to cAF?

    Ciągły AF.

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

  • 42. Data: 2010-08-25 14:55:46
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "John Smith" <u...@e...net> napisał:

    > Bzdura, każdy obiektyw winietuje, czasem w rogach masz -2EV i nie
    > zauważysz. 30% to tylko ułamek EV. Różnica jak między dobrą a bardzo
    > dobrą matrycą.

    Ale nie zmienia to faktu, ze światło tzreba na luistzre podzielić - i w
    wizjer oraz czujniki AF wpadnie to, co dzieląc na lustzre 'ukradniemy' z
    matrycy. Aby więc uzyskac w miarę jesny obraz w wizjerze, oraz w maire dobre
    działanie czujników AF musimy niestety sporo z matrycy ukraść. Jeśli
    zabierzemy tylko 30% - obraz w wizjerze będzie jednak znacząco ciemniejszy
    niż w 'normalnej' lustrzance a i AF w kiepskim świetle bedzie gorzszy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 43. Data: 2010-08-25 15:02:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Vituniu wrote:

    > Aha... No dobra, a skad wniosek, ze ta strata 1/3 EV
    > swiatla ma wydluzyc ekspozycje o 1/3 EV?

    A jakie jest inne obejście?

  • 44. Data: 2010-08-25 15:03:04
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Vituniu wrote:

    > Owszem.

    A jeśli już teraz podkręcają (skoro nie ma różnicy), to po zastosowaniu
    nierchomego lusterka co się stanie...?

  • 45. Data: 2010-08-25 15:03:20
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Vituniu" <v...@p...fm> napisał:

    > Uhu... a kontynuujac ten temat: ow brak 1/3 EV swiatla
    > czym wg. Ciebie bedzie sie objawial?

    Mniejsżą o ok. 1/3EV czułością matrycy (co raczej nie jest wielkim
    problemem) i ciemniejszym o 70% obrazem na matówce co już jest problemem
    znacznie większym. Mniej też światła dostaną czujniki AF ktore muszą być
    przy takim rozwiazaniu być skonstruowane inaczej niż w klasycznej lustrzance
    (prawdopodobnie zbieraja jakoś obraz z matówki).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 46. Data: 2010-08-25 15:09:37
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

    >[...]
    >
    > Czyli według ciebie sonowcy powinni po prostu podkręcać ISO o 30% i
    wszystko
    > będzie OK?

    Z punku widzenia zdjęć tak właśnie będzie. Będą się też musieli przyzwyczaić
    do ciemniejszego wizjera. Za to brak drgań od unoszenia lustra ułatwi im
    zrobienie nieporuszonych zdjeć przy dłuższych czasach.

    > No to może zamiast kupować 200/2.8 wystarczy kupić 200/4 i podkręcić ISO?
    >[...]

    Jest jedna różnica - w odróżnieniu od ciemniejszego obiektywu podzielenie
    światła na lustrze półprzepuszczalnym nie ma wpływu na głębię ostrości. To
    działa jak filtr szary a nie jak ciemniejszy obiektyw.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 47. Data: 2010-08-25 15:15:25
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Mniejsżą o ok. 1/3EV czułością matrycy (co raczej nie jest wielkim
    > problemem)

    No wlasnie do tego zmierzam. Po prostu dadza do srodka inaczej
    "wyskalowana" matryce. Przeciez "ISO 100" w danej matrycy i tak
    jest umowne. Roznice w skutecznosci mikrosoczewek czy tez
    powierzchni pikseli... co za problem uwzglednic od razu strate na
    "weneckim" lustrze? ;)

    > i ciemniejszym o 70% obrazem na matówce co już jest problemem
    > znacznie większym.

    Popraw mnie, jesli sie myle, ale w aparatach o ktorych mowa
    (sony A55 i A33) zdaje sie nie ma matowki... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 48. Data: 2010-08-25 15:17:42
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 25 Aug 2010 17:09:37 +0200, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    wrote(a):
> [...]
    > do ciemniejszego wizjera. Za to brak drgań od unoszenia lustra ułatwi im
    > zrobienie nieporuszonych zdjeć przy dłuższych czasach.

    Marku, tam jest EVF. Nie ma żadnej matówki, ani ciemniejszego wizjera.
    :)

    Niewątpliwie matryca musi pracować na wyższych o 1/3EV czułościach, aby
    kompensować mniejszą ilość światła na nią padającą. Oczywiście
    uzytkownik nie musi kompensować ekspozycji ręcznie.
    Ale patrząc na pierwsze sample, wydaje się że niczemu to nie zaszkodziło.
    Widziałem porównanie A580 (tradycyjna konstrukcja z unoszonym lustrem)
    oraz A55 (pellix) wyposażonych w tą samą matrycę, na ISO 3200. Różnica
    jest minimalna, i trudno dostrzegalna. Nie ma się czym przejmować w
    praktyce.

    pozdrawiam, B.

  • 49. Data: 2010-08-25 15:22:23
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-25 17:03, Mateusz Ludwin pisze:

    > A jeśli już teraz podkręcają (skoro nie ma różnicy), to po zastosowaniu
    > nierchomego lusterka co się stanie...?

    Atam, mocno teoretyzujesz. Jezeli Sony skompresowalo to inna konstrukcja
    matrycy, ktora przy 30% wyzszej czulosci zachowuje dynamike i szumy tej
    "referencyjnej", to nikt nie zauwazy roznicy. Dla wspolczesnych matryc
    1/3EV to niewiele - dopiero na wysokich ISO podciagniecie o tyle robi
    sieczke.

    Nawet jezeli matryca zachowuje sie gorzej to ... ot, nieco slabsza
    matryca. Zdaje sie, ze nie po raz pierwszy nowy aparat szumi nieco
    bardziej od poprzednika - i wcale nie potrzeba do tego utraty swiatla
    jako bezposredniej przyczyny.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 50. Data: 2010-08-25 15:23:40
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Jest jedna różnica - w odróżnieniu od ciemniejszego obiektywu podzielenie
    > światła na lustrze półprzepuszczalnym nie ma wpływu na głębię ostrości. To
    > działa jak filtr szary a nie jak ciemniejszy obiektyw.

    A po co się kupuje Sigmę 10-20 ze stałym światłem?