  • 51. Data: 2010-08-25 15:26:10
    Temat: Re: Sony stworzyło nową kategorię cyfrówek
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

    > A jakie jest inne obejście?
    > [...]

    Jest - podnieść czułość matrycy o 1/3EV. Oczywiscie trzeba wtedy
    zaakceptować konsekwencje w postaci wiekszych szumów i mniejszego zakresu
    tonalnego przy wyższych czułościach matrycy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 52. Data: 2010-08-25 15:33:51
    Od: mt <t...@i...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Ale nie zmienia to faktu, ze światło tzreba na luistzre podzielić - i w
    > wizjer oraz czujniki AF wpadnie to, co dzieląc na lustzre 'ukradniemy' z
    > matrycy. Aby więc uzyskac w miarę jesny obraz w wizjerze, oraz w maire dobre
    > działanie czujników AF musimy niestety sporo z matrycy ukraść. Jeśli
    > zabierzemy tylko 30% - obraz w wizjerze będzie jednak znacząco ciemniejszy
    > niż w 'normalnej' lustrzance a i AF w kiepskim świetle bedzie gorzszy.

    Ale tam nie ma wizjera optycznego tylko EVF! 30 % z lustra idzie na
    czujniki af a 70 % na matrycę, z której obraz idzie do EVF bądź na LCD.
    W sumie to nie wiem o co niektórzy to całe halo robią, Sony zapewne
    podniosło natywne iso o 1/3 ev, żeby parametry ekspozycji były takie
    same jak w klasycznym lustrze, a konia z rzędem temu, kto w ślepym
    teście odróżni tę 1/3 ev w szumach.

    --
    marcin

  • 53. Data: 2010-08-25 15:34:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Mateusz Papiernik wrote:

    > Atam, mocno teoretyzujesz. Jezeli Sony skompresowalo to inna konstrukcja
    > matrycy, ktora przy 30% wyzszej czulosci zachowuje dynamike i szumy tej
    > "referencyjnej", to nikt nie zauwazy roznicy. Dla wspolczesnych matryc
    > 1/3EV to niewiele - dopiero na wysokich ISO podciagniecie o tyle robi
    > sieczke.

    To wtedy poproszę tę matrycę z normalnym lustrem.

  • 54. Data: 2010-08-25 15:34:21
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A jakie jest inne obejście?

    Ustawic matryce w okolice ISO 133 oczywiscie.
    A w sofcie nazwac to ISO 100, bo taka czulosc uklad
    "polprzepuszczalne lustro + matryca" bedzie mial.

    Przeciez w tej chwili tez tak to dziala. Rozne matryce maja
    rozne konstrukcje, mniej lub bardziej skuteczne mikrosoczewki,
    piksele o mniejszej lub wiekszej powierzchni... pojecie "ISO 100"
    powstaje dopiero po dolaczeniu oprogramowania i wyskalowaniu
    matrycy. W czym wiec problem? Uwzgledni sie tu od razu takze
    strate na polprzepuszczalnym lustrze... i juz.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 55. Data: 2010-08-25 15:37:52
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-25 17:34, Mateusz Ludwin pisze:
    > To wtedy poproszę tę matrycę z normalnym lustrem.

    Ja też. Mnie ruchome lustro i wszystko co z nim związane nie
    przeszkadza. Ale zdaje się, że Sony nie chce uderzyć w tych, którzy mają
    uzasadnienie dla posiadania lustra, czyż nie? To alternatywa - ponad to
    taka, która pewnie znajdzie swoje zastosowania. Nikt nie zmusza. Decyzja
    projektowa o użyciu częściowo przepuszczalnego lustra niesie za sobą
    konsekwencje, ale to nie czyni jej z gruntu złą decyzją.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 56. Data: 2010-08-25 15:41:04
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-08-25 17:33, mt pisze:
    > Ale tam nie ma wizjera optycznego tylko EVF! 30 % z lustra idzie na
    > czujniki af a 70 % na matrycę, z której obraz idzie do EVF bądź na LCD.

    Zastanawia mnie jedna rzecz (uprzedzam: nie przebiłem się przez testy na
    dpreview, może było poruszane) - co z grzaniem się matrycy? Większość,
    jak nie wszystkie, współczesnych lustrzanek z APS-C w trybie Live-view
    grzeje się niemiłosiernie. Problem, którego nigdy nie uświadczyłem w
    kompaktach, kręcąc filmy, lub długo korzystając z włączonego podglądu.

    Czy nowe alphy, NEX i inne evile nie cierpią na ten problem? 7D w
    całkiem normalnych warunkach temperaturowych udało mi się zagotować w
    niespełna godzinę.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 57. Data: 2010-08-25 15:43:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Vituniu" <v...@p...fm> napisał:

    > No wlasnie do tego zmierzam. Po prostu dadza do srodka inaczej
    > "wyskalowana" matryce. Przeciez "ISO 100" w danej matrycy i tak
    > jest umowne. Roznice w skutecznosci mikrosoczewek czy tez
    > powierzchni pikseli... co za problem uwzglednic od razu strate na
    > "weneckim" lustrze? ;)

    > Popraw mnie, jesli sie myle, ale w aparatach o ktorych mowa
    > (sony A55 i A33) zdaje sie nie ma matowki... ;)
    > [...]

    Sorry, nie sprawdzałem ich konstrukcji i myślałem, ze tak jak niegdyś Canon
    EOS RT mają one klasyczny wizjer. Odszczekuję pod stołem i dziękuję za
    sprostowanie:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 58. Data: 2010-08-25 15:49:24
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Użytkownik "Bartosz Mierzwiak" <b...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:slrni7ad0u.1jd6.barmierz@gimli.mierzwiak.com...
    <w...@t...net.pl> wrote(a):

    > Marku, tam jest EVF. Nie ma żadnej matówki, ani ciemniejszego wizjera.
    > :)

    Dzięki za sprostowanie - już Vituniu zdążył mi na ten błąd uwagę zwrócić.

    > Niewątpliwie matryca musi pracować na wyższych o 1/3EV czułościach, aby
    > kompensować mniejszą ilość światła na nią padającą. Oczywiście
    > uzytkownik nie musi kompensować ekspozycji ręcznie.
    > Ale patrząc na pierwsze sample, wydaje się że niczemu to nie zaszkodziło.
    > Widziałem porównanie A580 (tradycyjna konstrukcja z unoszonym lustrem)
    > oraz A55 (pellix) wyposażonych w tą samą matrycę, na ISO 3200. Różnica
    > jest minimalna, i trudno dostrzegalna. Nie ma się czym przejmować w
    > praktyce.

    Przy konieczności zwiększenia matrycy tylko 1/3EV należało się spodziewać,
    zę wielkiej różnicy w jakości zdjeć nie będzie.Te 30% światła powinno też
    zapewnić czujnikom AF całkiem sporo swiatła (przecież w klasycznej
    lustrzance też biorą one tylko część światła - 'podkradanego' przez podział
    na lustrze półprzepuszczalnym z wizjera). W sumie - powinno byc nieźle.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 59. Data: 2010-08-25 15:51:40
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Sorry, nie sprawdzałem ich konstrukcji i myślałem, ze tak jak niegdyś
    > Canon EOS RT mają one klasyczny wizjer. Odszczekuję pod stołem
    > i dziękuję za sprostowanie:-)

    Bawilem sie kiedys E-10 (taki mamut od Olympusa) - tez mal podobny
    patent (tyle, ze zdaje sie pryzmat zamiast lustra) i tam tez byl optyczny
    wizjer. Takze i ja, po pierwszym rzucie oka na zdjecia dolaczone do
    notki prasowej o tych zabawkach, dalem sie zmylic... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 60. Data: 2010-08-25 15:54:39
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    ISO?

    > A po co się kupuje Sigmę 10-20 ze stałym światłem?

    A co to ma do rzeczy? Zazwyczaj dla cech optycznych tego obiektywu.
    Ja akurat kupiłem ze zmiennym i sobie chwalę:-) Kupiłem ją zaraz gdy się
    ukazała - gdybym czekał na model ze stałym swiatłem - przez te kilka lat
    całkiem sporo okazji do fajnych zdjeć bym stracił:-). A nawet i dziś
    uwzględniajac jednak znaczną różnicę w cenie - zapewne bym wybraał tę wersję
    ze zmiennym światłem - do moich zdjeć jest wystarczajaco dobra.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)