  • Data: 2017-09-11 18:16:09
    Temat: Re: Sposób na luźne koło pasowe
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11-09-17 o 15:06, Jacek pisze:
    > Czy macie jakiś prosty patent na skasowanie luzu na kole pasowym? Mam
    > urządzenie niezbyt często używane, gdzie "wyrobiło" się koło pasowe na
    > osi silnika i stuka podczas pracy. Jest tak luźne, że zdejmuje się je
    > ręką. Myślałem, żeby osadzić je na kleju epoksydowym, ale może kiedyś
    > trzeba będzie zdemontować i wtedy kiszka. Myślę też o dołożeniu kilku
    > cienkich blaszek miedzianych i nabicie koła.
    > A może posmarować Loctite do gwintów? Wiem, że to druciarstwo, ale nie
    > będę dorabiał nowego koła.
    > Jacek

    Nie piszesz o wymiarach, materiale czy obciążeniu, to oczywiście może
    myć kula w płot, ale:

    1) Prostopadły i nagwintowany otwór w piaście i dokręcenie do wałka.
    2) Plastikowa tulejka pomiędzy czop / piasta skośna i dociskana poosiowo.
    3) Zeszlifowanie na płasko wałka z jednej strony, albo frezowanie /
    dłutowanie piasty i klin.