    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Sprawdzenie stopu...
    Date: Tue, 31 May 2011 21:15:59 +0200

    On Tue, 31 May 2011 12:27:55 +0000 (UTC), lukaszPK wrote:

    >To mnie zasmuciłeś. Bo teraz zastanawiam się na tym jak działają setki
    >urządzeń w Polsce projektowanych przy założonych Re, jeśli dostawca nie ma
    >bladego pojęcia o tym co sprzedaje.

    a) wiele z nich powstalo w czasach gdy blacha byla od tradycyjnego
    dostawcy i z szanujacej sie huty, ale gdzies tam wciska sie chinska
    czy indyjska produkcja no-name.

    b) przeciez pisalem jak to wyglada - z obliczen ci wychodzi ze
    zbiornik moglby byc z blachy 1mm, ale przepisy wymagaja wspolczynnika
    bezpieczenstwa 1.6, do tego trzeba dodac dwa naddatki, cholera wie
    jakie, ale przyklad w wytycznych do projektowania ma 1mm, wiec juz z
    czystym sumieniem mozna dac blache 5-6mm, i co sie dziwic ze nawet
    znacznie gorszy gatunek wytrzymuje :-)

    >Wydaje Ci się, że to możliwe,że jeśli
    >zamawiam blachę na płaszcz do zbiornika ciśnieniowego na jakiś kwas, albo inne
    >świństwo to ktoś będzie mnie kantował i da mi inny materiał?

    Rdzewke od nierdzewki latwo odroznic, wiec nierdzewke dostaniesz.
    A czy dokladnie taka jak trzeba .. ktoz to moze wiedziec.

    >ze jeśli norma
    >wymaga gwarantowanej udarności w minusowych temp. to ktoś leci w kulki i w
    >ogóle nie sprawdza tego? Chyba zadzwonię do walcowani i spytam czy kantują na
    >dopuszczalnych odchyłkach grubości nominalnej blachy :-D Bo to jak dla mnie
    >ważna sprawa...

    Jesli mozesz zadzwonic do walcowni, to nie ten przypadek. Problem sie
    zaczyna jak walcownia nie wiadomo jaka, z drugiego konca swiata, a
    posrednikow bylo nie wiadomo ilu.
    Chociaz .. rozmawiam w malej odlewni "my pilnie przestrzegamy receptur
    - zeliwo gat X to jest A kg wsadu zeliwnego, B kg zlomu, C kg
    wapienia". Ha ha - zlomu - strasznie precyzyjny skladnik.
    Inna fabryczka "jak nam cos nie wyjdzie, to odkladamy na bok. Idzie
    potem do Castoramy - oni wszystko wezma" :-)
    O - jakby na zawolanie
    http://muratordom.pl/goracy-temat/nie-przegap/uwaga-
    nawet-co-piaty-worek-cementu-nie-spelnia-norm,242_51
    88.html

    Czy z calkiem innej beczki - bedziesz sie staral, a noca ci dolomit z
    drogi podp* i na drugi dzien przywioza jako kolejna dostawe :-)

    Wiec moze warto z ciekawosci sprawdzic jak te odchylki grubosci blachy
    wygladaja. Huta sprzedaje na kg, wiec nie maja takiego parcia jak w np
    kablach, ale czy dbaja zeby walce byly rowne ? :-)

    Albo takie cos:
    http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=23
    70
    Ciekawe - nie wiedzieli ze w Europie sa przepisy nawet na zegarki, czy
    ktos im sprzedal stal nie do konca zgodna z atestem .. niestety -
    akurat serwek padl, a zastrzezen do niklu jest wiecej.

    J.