  • 91. Data: 2016-01-27 20:14:27
    Temat: Re: Stabilizator low drop
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2016-01-27 o 17:29, PeJot pisze:
    > 16 Ah w cenie 110 zł to też tylko na jeden dzień ?
    >
    > http://www.hurt.com.pl/mobilna-bateria-power-bank-ro
    moss-solo-6-16000mah,p14075.html

    Z papieru wynika, że to zajebisty sprzęt jest.
    Ale z ceny to raczej wygląda na obudowę do której trzeba jeszcze
    akumulator dokupić....

    Tutaj gościu go rozbiera i faktycznie w środku 8x18650 2,5Ah każda.
    https://www.youtube.com/watch?v=kdoANIYWWQ8

    --
    AWa.

  • 92. Data: 2016-01-27 20:19:52
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-27 o 20:14, Andrzej W. pisze:

    moss-solo-6-16000mah,p14075.html

    > Z papieru wynika, że to zajebisty sprzęt jest.
    > Ale z ceny to raczej wygląda na obudowę do której trzeba jeszcze
    > akumulator dokupić....

    Nieważne czy ma te swoje 16 Ah, czy tylko 10. Chodzi o to czy te 10 Ah
    to mało na jeden dzień rowerowania.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 93. Data: 2016-01-27 20:20:17
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    > Problemem jest uzyskanie przy powolnej jeździe.

    5V RMS i amplitudę 10V ma się przy jakiś 6 km/h, wątpię by ktoś często
    jeździł wolniej.

    --
    AWa.

  • 94. Data: 2016-01-27 20:26:46
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2016-01-27 o 07:43, niebieski pisze:
    > W zarysie widzę to tak:
    > Mostek graetza z diód schottky, stabilizator równoległy 4,0V na
    > tranzystorze i TL431, układ zabezpieczający ogniwo przed nadmiernym
    > rozładowaniem - również tranzystor i TL431, odbiornik w postaci
    > oświetlenia i przetwornica step up 5V.

    A ja ciągle będę przynudzał o połączeniu szeregowym:
    - mostek 0,8V, ogniwo 3,7V -> 17% wykręconej energii na straty.
    - mostek 0,8V, ogniwa 4x3,7V -> 5% wykręconej energii na straty.
    I to licząc, że nic poza prostownikiem nie ma po drodze.

    --
    AWa.

  • 95. Data: 2016-01-27 20:30:18
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2016-01-27 o 20:19, PeJot pisze:
    > Nieważne czy ma te swoje 16 Ah, czy tylko 10. Chodzi o to czy te 10 Ah
    > to mało na jeden dzień rowerowania.

    Zacytuję wiadomość na którą odpisałeś, czyli samego siebie:

    --
    AWa,

  • 96. Data: 2016-01-27 20:42:35
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 27.01.2016 20:26, Andrzej W. pisze:

    > A ja ciągle będę przynudzał o połączeniu szeregowym:
    > - mostek 0,8V, ogniwo 3,7V -> 17% wykręconej energii na straty.
    > - mostek 0,8V, ogniwa 4x3,7V -> 5% wykręconej energii na straty.

    Może masz rację, muszę to przemyśleć. Doszedł by jeszcze jeden układ
    stabilizatora, ale to nie problem.

    > I to licząc, że nic poza prostownikiem nie ma po drodze.

    Nic poza mostkiem w takim układzie nie jest potrzebne.

    --
    "Socjalizm niewiele wymaga od człowieka - wymaga tylko,
    by pokochał to, czego normalny człowiek nienawidzi,

  • 97. Data: 2016-01-27 20:51:07
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    W dniu 27.01.2016 20:42, niebieski pisze:

    > Może masz rację, muszę to przemyśleć. Doszedł by jeszcze jeden układ
    > stabilizatora, ale to nie problem.

    Myślałem o dwóch ogniwach, nie czterech.

  • 98. Data: 2016-01-27 21:15:48
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-01-27 o 20:30, Andrzej W. pisze:

    > Zacytuję wiadomość na którą odpisałeś, czyli samego siebie:

    Czyli 16 Ah nadal mało ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 99. Data: 2016-01-27 22:46:36
    Od: niebieski <n...@i...eu>

    On 27.01.2016 19:46, AlexY wrote:
    > [..]

    > Dało by się ale IMHO było by to bez sensu, aku buforujące wskazane.

    I jest.

    > Ta zwora nie jest przypadkiem na czas transportu?

    Raczej nie. To wygląda jak wtyczka, tylko w środku ma blaszkę zwierającą
    styki.

    --
    niebieski

  • 100. Data: 2016-01-28 01:11:24
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    niebieski pisze:
    > On 27.01.2016 19:46, AlexY wrote:
    [..]

    > Raczej nie. To wygląda jak wtyczka, tylko w środku ma blaszkę zwierającą
    > styki.

    No dobra, zworka ma zwierać, po mojemu dupochron coby nikt nie oskarżył
    producenta że w transporcie ośka się zakręciła, kilovolty wygenerowała i
    powstał pożar, czy instrukcja coś o niej wspomina? Np że należy ją
    zdemontować przed/po montażu?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html