eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
  • Data: 2016-05-11 13:47:08
    Temat: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam napisał:

    > Bramka SPA2102 jest wyłącznie urządzeniem końcowym, obsługującym
    > analogowy tel i fax.

    W tym urządzeniu najlepiej jest włączyć administrację WWW od strony
    WAN i przestawić router w tryb "bridge". To się robi w zakładce
    "router". Wtedy oba gniazdka ethernetowe stają się równoprawne,
    działa to jak dwuportowy switch. Więc to drugie można wykorzystać
    do podłączenia innego urządzenia. Wtedy wspomniane ograniczenie
    pasma (chyba) nie obowiązuje.

    Jakoś nie potrafię znaleźć żadnego powodu, bym miał trzymać u siebie
    faks. W moich okolicach ten rodzaj komunikacji umarł całkowicie.
    A gdymym nagle musiał wysłać jakiś dokument, to mój operator VoIP
    umożliwia zrobienie tego przez stronę WWW, na przykład z pliku PDF.
    Utrzymanie numeru do przyjmowania faksów z forwardem na email, to
    może być kilka złotych rocznie. Więc po co mi ten faks na biurku?

    > Pamiętam, jak Gerda w Warszawie przepięła się na Internet 2Mb
    > - ale to była szybkość :D
    > Ale wtedy "cały" Internet można było przejrzeć w trzy godziny,
    > a "wszystko" pościągać w kolejne cztery ;)

    Pierwszy pomysł zrobienia na pamiątkę kopii całego Internetu miał
    miejsce w czasie, gdy łącza 2Mb były tylko między bodajże czterema
    polskimi miastami. Archiwum WWW całego świata zajęło około 4GB.
    Chodziło o kopię wszystkiego z całego świata, a nie "wszystkiego"
    i "całego".

    --
    Jarek