eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    <ngvadn$smg$1@usenet.news.interia.pl>
    Date: Wed, 11 May 2016 15:22:07 +0200

    Pan Adam napisał:

    > To musiałeś mieć pewnie sporą macierz na RAID-5. Wtedy HDD były ciut
    > mniejsze ;)

    Nie mówię o swoich pomysłach, tylko o ogólnoświatowych inicjatywach.
    To nie było takie proste nie tyle ze względu na miejsce do składowania,
    co koszty transmisji. NASK (jedyny operator) kazał sobie płacić złotówkę
    za megabajt przesłanych danych. Poza tym przez łącze kilkadziesiąt kbps
    to by trochę trwało. Za to logistycznie opisanie całego internetu było
    dość proste. Serwery DNS nie blokowały wtedy polecenia podania listy
    wszystkich hostów i subdomen -- łatwo dało się uzyskać listę wszystkiego.

    > W swoich zbiorach mam jeszcze HDD MFM-y typu ST225 czy ST251.

    Też mam. Razem z pierwszym swoim komputerem. Około setki układów scalonych
    w obudowie DIL na płycie głównej.

    --
    Jarek