eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaStacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne › Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <ngvadn$smg$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m...@p...waw.pl>
    <573d96b9$0$22839$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <573dacbb$0$697$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m...@p...waw.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1ivi94nmn9fy5$.1v0xfp9emo6l4.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Stacjonarka dawnej TP a Telefon od upc - różnice techniczne
    Date: Mon, 23 May 2016 11:58:32 +0200

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:
    >E tam.

    >Nie musi.

    $ x3270 localhost

    login: jaros
    Password:

    $ echo $TERM
    ibm-3270-4-e

    >Zatem to mój unix emuluje tę cholerę, a nie odwrotnie. Powiedzieć o
    >nim,
    >że dualny, to mało -- zna dużo więcej terminali, pozwala im się
    >łączyć.

    I dziala to ?
    Bo o ile sie orientuje (3270 nigdy nie uzywalem, uzywalem czegos/TSO
    na R32, a uzywac to nie to samo co wiedziec jak dokladnie sa
    zbudowane), to terminal zupelnie niepodobny do tego, do czego Unix od
    lat przyzwyczajony.
    Serwer wysyla do niego blok tekstu, blok ten zawiera formatowanie, w
    tym okreslenie pol na ekranie w ktore mozna cos wpisac, dalej kontrole
    przejmuje terminal (i byc moze jednostka sterujaca nim) - kursorem
    poruszasz sie po pamieci ekranu, znaki trafiaja w pamiec ekranu. I nic
    nie jest wysylane do serwera.
    I dopiero nacisniecie klawisza Send czy innego funkcyjnego wysyla
    serwerowi wszystko co zostalo wpisane.
    Swietnie sie to nadawalo do zastosowan typu bazy danych (w
    prymitywnym zakresie).
    Niezle powinno wspolpracowac np ze starym ed.
    Ale juz vi to wymaga IMO czegos innego ...

    No chyba, ze ma tez jakis tryb wzglednie "normalnego" terminala.

    J.