  • Data: 2015-04-19 01:38:16
    Temat: Re: Stara różnicówka ?
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    0

    > Oznaczenie RCCB mówi wszystko.

    Ja miałem kiedyś dwukrotnie problem z jedną różnicówką - wywalała bez
    sensu - w momencie załączenia urządzenia na obwodzie nie chronionym
    przez nią. Z tuzin elektryków mądrzyło się i wszyscy polegli na tym, z
    jakiego powodu wyrzuca, skoro załączane jest urządzenie poza chronionym
    obwodem.

    Przyczyna okazała się taka - przepięcie w instalacji przy załączaniu
    obciążenia indukcyjnego. Raz to był wentylatorek w okapie kuchennym,
    drugi raz w łazience. W pierwszym przypadku założyłem kondensator od
    odkurzacza, w drugim przypadku jakiś styrofleks. Problem zniknął a
    stałem się ekspertem od rozwiązywania problemów z przepięciami przez
    wieszanie kondensatorów :D Swoją drogą, ciekawe kto dopuścił do
    sprzedaży urządzenia bez kondensatorów pz. Przecież taki zwykły Kowalski
    nie będzie umiał sobie z tym poradzić i tuzin elektryków też nie miał
    pojęcia jak to ugryźć.